مکمل بنزین
اخبار خودروداخلی

کارشناسی قیمت خودرو کماکان ادامه دارد؛ بازار فعلا بلاتکلیف بماند!

قیمت خودرو این روزها به یک مساله عجیبی تبدیل شده که انگار همه می‌دانند قرار است در این بازار چه اتفاقی خواهد افتاد و مسئولین نیز در عمل نشان داده‌اند که قرار است چه تصمیمی بگیرند ولی گویا یک تعارف بیهوده‌ای در این بین وجود دارد که مسئولین با مردم دارند و در حالیکه مردم با قیمت‌های جدید خو گرفته‌اند، از ترس واکنش بد آنها از اعلام رسمی آن‌چیزی که به صورت غیر رسمی اجرایی شده، قیمت خودرو را اعلام نمی‌کنند!

به گزارش چرخان، شنیدن پاسخ “کارشناسان سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار در حال قیمت گذاری خودرو هستند” به یکی از تکراری‌ترین جملات در بین اخباری تبدیل شده است که پیرامون اخبار قیمت خودرو منتشر می‌شود و این در حالیست که خودروسازان عملا با کاهش عرضه خودرو در بازار باعث شده‌اند که بازار تصمیم‌گیر نهایی باشد و حالا پرایدی که به صورت اسمی در لیست کارخانه با قیمت 22 میلیون تومان عرضه می‌شود، در بازار با قیمت حدودی 40 میلیون تومان فروخته شود که بعد از ماه‌ها عملا این قیمت قبول شده برای مردم بوده و کسی انتظار برگشت قیمت‌ها را ندارد!

قطعه سازان خودروهای صفر کیلومتر خودروهای پیش فروش شدهمردم در حالی شاهد افزایش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر هستند که تجربه آن را در سال‌های 91 تا 94 شاهد بودند و قیمت پراید از حوالی 10 میلیون تومان به حدود 20 میلیون تومان رسید و همه وعده‌های مسئولین برای کاهش قیمت‌ها عملی نشد و به همین دلیل در حال حاضر نیز به نظر می‌رسد حتی اگر مسئولین نیز به دنبال کاهش قیمت‌ها باشند ولی خودروسازان تا زمانی که مجوز افزایش قیمت حداقل 70 درصدی را دریافت نکنند اقدامی برای عرضه مناسب در بازار نمی‌کنند همان‌طور که در محصولات بالای 50 میلیون تومان مانند اچ 30 کراس و هایما و .. همین اتفاق افتاد و سریعا اقدام به فروش فوری  آنها کردند!

  خودروهای داخلی به زودی کاهش قیمت قابل توجهی خواهند داشت!

از طرف دیگر اینکه کارشناسی قیمت خودروهای داخلی به قدری طولانی شده که مسئولین نیز از وعده‌های هفته بعد اعلام قیمت خسته شدند و چند وقتی است که از این وعده‌ها خبری نشده و تنها وعده جدیدی که برای این موضوع داده شده از سوی وزیر صنعت بوده که طی روزهای آینده این قیمت‌ها به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

پیش فروش خودرو خودروهای شخصی خودروهای داخلی گرانی خودرو تحویل خودروهای پیش فروش شده بی کیفیت‌ترین و با کیفیت‌ترین خودروهای سال 97 خودروهای داخلی خودروسازان خودرو معاینه فنی خودروهای تولید داخل قیمت خودروهای داخلی قیمت رسمی پرایدیکی از سوالاتی که کاربران و کارشناسان بازار خودرو از سازمان حمایت دارند این است که دقیقا چه آنالیز غجیب و غریبی پیرامون قیمت خودرو انجام می‌دهند که ماه‌هاست این پاسخ به اصطلاح سربالا را به اصحاب رسانه و مردم می‌دهند؟ از طرف دیگر مگر مقادیر مربوط به نرخ تورم، نرخ تورم بخشی و آمار هزینه‌های مربوط به خودروسازان و قطعه سازان مشخص نیست که کارشناسی این موضوع به این مقدار طولانی شده است؟

در حال حاضر بسیاری از اهالی بازار منتظر تعیین تکلیف قیمت خودروهای داخلی هستند و باید دید تقویم وزارت صنعت و مسئولین مربوط به صنعت خودروسازی کشور دقیقا در چه تاریخی از هفته آینده رونمایی خواهد کرد؟ آیا مشتریان بایستی برای خرید خودرو صبر کنند و در نهایت تصمیمی به نفع آنها گرفته خواهد شد یا منافع خودروسازان صرفا در این موضوع دیده خواهد شد؟ در قیمت خودروهای بالای 50 میلیون تومان که این موضوع به نفع خودروسازان بوده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا