مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

رونمایی از قدرتمندترین شاسی‌بلند دیزلی جهان؛ آئودی SQ7 TDI!

کمپانی آئودی، رسما از خودروی SQ7 TDI، به عنوان قدرتمندترین شاسی‌بلند دیزلی جهان رونمایی کرد. این خودرو از یک موتور 4 لیتری TDI و 8 سیلندر استفاده می‌کند، که میزان مصرف سوخت آن حتی از موتورهای شش‌سیلندر کمتر است. موتور مذکور 429 اسب‌بخار قدرت تولید کرده و گشتاور آن 900 نیوتن‌متر است. نیروی تولیدی توسط یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

Audi SQ7 TDI

Audi SQ7 TDI

Audi SQ7 TDI

تنها 4.8 ثانیه زمان می‌برد که سرعت این خودرو از صفر به صد کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن، 250 کیلومتر در ساعت است. این خودرو در هر 100 کیلومتر پیمایش حدود 7.4 لیتر سوخت مصرف کرده و میزان انتشار گاز CO2 آن حدود 194 گرم است.

Audi SQ7 TDI

از مزایای این خودرو مجهز بودن آن به اولین کمپرسور برقی، برای جلوگیری از تاخیر توربو شارژ است. حداکثر توان این کمپرسور 7 کیلووات بوده و انرژی آن از یک باتری 48 ولت لیتیوم‌یون تامین می‌شود.

Audi SQ7 TDI

کمک فنرها در SQ7 TDI، قابل تنظیم هستند و سیستم تعلیق آن از استهلاک تطبیقی سود می‌برد. این خودرو چهار چرخ 20 اینچی دارد که خریدارن با پرداخت هزینه اضافی، می‌توانند لاستیکهایی 22 اینچی را برای SQ7 TDI انتخاب کنند.

Audi SQ7 TDI

این خودرو در دو مدل 5 نفره و 7 نفره موجود بوده و یک انتخاب ایده‌آل برای خریدارن آینده‌نگر است. آئودی فروش این خودرو را در فصل بهار آغاز می‌کند و برای شروع قیمتی معادل 97.618 دلار، برای خریداران آلمانی در نظر گرفته است.

 

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا