مکمل بنزین
برگزیده‌هاتماشاخانه

معرفی مزدا 3 مدل 2019 (ویدئوی اختصاصی)

مزدا 3 یکی از خودروهای محبوب در اکثر کشورهای جهان از جمله ایران هست. این خودرو برای اولین بار در سال 2003 میلادی رونمایی شد و تا به امروز توانسته بر روی خط تولید باقی بماند. در ژانویه سال 2014 میلادی این محصول یکی از پرفروش‌ترین‌ها در بازار بود که رویهم رفته 4 میلیون دستگاه از آن به فروخته شد. به تازگی مزدا 3 مدل 2019 رونمایی شده و وارد بازار جهانی گشته که نگاهی به آن انداخته‌ایم.

تا به امروز چهار نسل از این مدل تولید شده که چهارمین نسل در همین سال جاری وارد بازار جهانی گردیده است. خودروی سدان یا هاچبک مزدا 3 مدل 2019 برای اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی لس‌آنجلس 2018 رونمایی شد. زبان طراحی آن برگرفته شده از طرح KODO از کانسپت‌های مزدا هست که در مدل Kai هم دیده شده است. سدان یا هاچبک مزدا 3 مدل 2019 پیشرانه جدید به اسم SkyActiv-X را دارد که گنجایش‌های مختلف 1.5، 2.0 و 2.5 لیتر را پوشش می‌دهد و برای نسخه دیزلی هم پیشرانه 1.8 لیتری SkyActiv-D به بازار ارائه شده که متصل به جعبه دنده 6 سرعته دستی SkyActiv-MT یا اتوماتیک SkyActiv-Drive هست.

بسیاری از کارشناسان استایل و ظاهر این خودروی سدان یا هاچبک را شبیه به مدل Kai دانسته‌اند که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو توکیو 2017 به نمایش درآمد. طراحی خشن چراغ‌های جلو ظاهری متهاجمانه به مزدا 3 مدل 2019 داده و طراحی عضلانه بدنه آن شبیه به یوزپلنگ نشسته هست. در درون کابین نیز صفحه نمایش دیجیتالی بزرگ خودنمایی می‌کند که همان سیستم سرگرمی و اطلاعات آخرین ورژن هست. مهندسان ژاپنی مزدا سعی کرده‌اند هر چه ساده‌تر و شکیل‌‎‌تر داخل خودرو را طراحی کنند به طوریکه به راحتی 5 سرنشین در این خودروی سدان جای می‌گیرند.

قیمت این خودروی جذاب در بازار جهانی از 18 هزار پوند شروع می‌شود و رقبایی مانند کیا فورته، هیوندای النترا، فورد فوکوس، فولکس‌واگن گلف و … دارد. در ویدئوی زیر که با همکاری چرخان و کلیپو به فارسی دوبله شده است، با ما همراه شوید تا با خودروی جدید مزدا 3 مدل 2019 بیشتر آشنا شوید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا