مکمل بنزین
خبرداخلی

کدام خودروها در معاینه فنی بیشتر رد می‌شود؟

در حالیکه خودروسازان این روزها به دنبال افزایش قیمت‌های بسیار زیاد در محصولاتشان هستند و این افزایش قیمت‌ها تا حدود زیادی نیز نهایی شده و به زودی در مورد محصولات سایپا نیز اعلام خواهد شد ولی عملا در بحث کیفیت یکی از بدترین عملکردها را دارند و با توجه به انحصاری که در اختیار این شرکت‌هاست، عملا به مردم اجحاف کرده و با تولیدات بی کیفیت جان و مال آنها را به تمسخر گرفته‌اند چرا که آمارهای مربوط به معاینه فنی این موضوع را تایید می‌کند.

به گزارش چرخان، سعید قیصر مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سراسر کشور در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت این موضوع در کشور گفت: در حال حاضر 150 مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین به سامانه سیمفا متصل شده است. سازمان راهداری به سامانه متصل شده و در حال استفاده از این سامانه است. البته باید گفته شود که نظارت اصلی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

وی در ادامه افزود: خودروهای سنگین برای دریافت معاینه فنی بایستی ابتدا در سیمفا ثبت شوند و سپس پس از دریافت کد سیمفا می‌توانند معاینه فنی دریافت کنند. درصدد کاری هستیم که داده‌های سیمفا رمزگذاری شوند و از تخلفات احتمالی جلوگیری کنیم.

مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای سراسر کشور در پاسخ به سوالی پیرامون خودروهای رد شده در معاینه فنی گفت: پیکان در صدر خودروهای مردود شده بوده و بعد از این خودرو نیز نیسان قرار دارد. سومین رتبه مردودی‌ها نیز به خودروی پراید تعلق دارد.

این آمارها در حالی است که چندی پیش معاینه فنی برتر نیز بر سر زبان‌ها افتاد و با توجه به تخفیفاتی که شهرداری تهران برای دارندگان این نوع از معاینه فنی‌ها در نظر می‌گرفت، بسیاری از مردم برای اخذ آن اقدام کردند که در کمال تعجب شاهد مردود شدن بسیاری از خودروهای نزدیک به صفر کیلومتر کشور بودیم که عملا بایستی با بالاترین نمره از این آزمون بیرون می‌آمدند ولی در کمال تعجب نمره مردودی به نامه آنها خورد و یک حاشیه بسیار بزرگ برای خودروسازان ایجاد شد. بسیاری از مردم در باره این اتفاقات معتقد بودند که خودروسازان از شرایط انحصار سو استفاده کرده و باع کم کردن از کیفیت تولیداتشان عملا در حق مردم اجحاف می‌کنند!

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا