مکمل بنزین
خبرداخلی

وضعیت قطعی تمام پیش فروش‌های انجام شده توسط سایپا مشخص شد

اعلام قیمت جدید محصولات گروه خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو باعث شد تا بسیاری از مشتریانی که از سال گذشته و ماه‌های قبل اقدام به خرید خودرو از این شرکت‌ها کردند اعتراض کرده و تجمعات اعتراضی نسبت به این موضوع تشکیل شود که البته ابهاماتی را نیز برای مشتریان ایجاد نمود. گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه‌ای شفاف سازی نهایی را پیرامون تحویل خودروهای پیش فروش شده‌اش انجام شد.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی سایپا در اطلاعیه‌ای، شرایط تحویل خودروهای مربوط به پیش فروش‌های انجام شده را شفاف کرد که با توجه به سوالات مطرح شده از سوی کاربران در چرخان و سایر رسانه‌های خودرویی به نظر می‌رسد ابهامات موجود در بخشنامه‌های قبلی را به طور کامل برطرف می‌نماید.

قیمت پراید سلطان خودروگفتنی است که چندی پیش این گروه خودروسازی در دو اطلاعیه مختلف اقدام به افزایش قیمت محصولاتش کرد که در مرحله اول خودروهای پرتیراژ این شرکت با افزایش قیمت 30 درصدی روبرو شدند و در مرحله بعدی که اتفاقا پس از تجمعات مذکور بود، به قیمت حاشیه بازار نزدیک شد و با قیمت 5 درصد زیر قیمت بازار قیمت گذاری شدند.

این اعتراضات در حالی انجام شد که این تغییرات به پشتوانه ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان بوده و این دو نهاد دولتی در زمینه قیمت گذاری محصولات این دو شرکت فعال بودند و تمام تصمیمات بر اساس موافقتی بوده است که از سوی این دو ارگان اعلام شده است.

سایپا خودروهای صفر تیباطبق تصمیمی که توسط این شورا اتخاذ شده تمامی تعهدات شرکت‌های خودروسازی که برای 31 مرداد ماه سال جاری و قبل از آن بوده است با قیمت‌های قبلی تحویل داده خواهد شد و تعهدات شهریور ماه به بعد نیز با قیمت اعلامی اولیه به مشتریان تحویل داده خواهد شد که افزایش قیمت 30 درصدی را به همراه داشته است.

طبق این تصمیم جدید مشتریان محصولات x100و  x200 (خانواده پراید و تیبا) گروه خودروسازی سایپا که موعد تحویل آنها از یکم شهریور ماه سال جاری تا 31 دی ماه سال جاری بوده است، با قیمت‌های افزایش یافته به میزان 30 درصد تسویه حساب می‌شوند و مشتریانی که با موعد تحویل یکم بهمن ماه به بعد اقدام به خرید خودرو نموده‌اند نیز بایستی مابه التفاوت پرداختی اولیه را نسبت به قیمت حاشیه بازار اعلامی این شرکت واریز نمایند.

معاینه فنیالبته آن دسته از مشتریانی که موعد تحول آنها گذشته و تکمیل وجه کردند، از این شرایط مستثنا بوده و صرفا آن دسته از مشتریانی که هنوز دعوتنامه دریافت نکرده و تکمیل وجه ننموده‌اند، بایستی طبق شرایط جدید اقدام به تکمیل وجه نمایند.

طبق اعلام گروه سایپا قیمت‌های حاشیه بازار زیر کماکان برقرار خواهد بود:

پراید 111 که قبل از این با قیمت 29/245/000 تومان اعلام شده بود، در لیست جدید با قیمت 36/100/000 تومان درج قیمت شده است.

پراید 131 که قبل از این با قیمت 29/525/000 تومان قیمت گذاری شده بود، در لیست جدید با قیمت 33/725/000 تومان به مشتریان عرضه خواهد شد.

پراید 132 که قبل از این با قیمت 28/765/000 تومان قیمت گذاری شده بود، در لیست قیمت جدید با نرخ 34/200/000 تومان درج شده است.

قیمت روز پرایدپراید 151 که قبل از این بیشترین نرخ افزایش قیمت را با قیمت 30/425/000 تومان به خود اختصاص داده بود حالا یکبار دیگر افزایش نرخ گرفته و به قیمت 34/200/000 تومان رسید.

تیبا بنزینی که قبل از این با قیمت 35/765/000 تومان قیمت گذاری شده بود، در لیست جدید گروه خودروسازی سایپا با نرخ 39/425/000 تومان درج قیمت شده است.

تیبا دوگانه سوز که قبل از این با قیمت 37/715/000 تومان درج قیمت شده بود در لیست قیمت جدید این شرکت 44/175/000 تومان قیمت گذاری شده است.

تیبا 2 رینگ فولادی که قبل از این با قیمت 39/165/000 تومان قیمت گذاری شده بود، در لیست قیمت جدید 42/275/000 تومان قیمت گذاری شده است.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا