مکمل بنزین
گوناگونخبر

ورود زوتی به بازار آمریکا؛ احتمال تحریم ایران توسط زوتی!

بازار پر زرق و برق آمریکا، اشتیاق زیادی را برای چینی ها ایجاد کرده تا آنها بدنبال حضور در این بازار باشند. اگر چه با روی کار آمدن ترامپ جنگ تجاری امریکا با چین تشدید یافته اما زوتی تمام تلاش خود را بکار گرفته تا وارد این بازار شود. این شرکت چینی که چند محصول آن در ایران نیز حضور دارند، اولین نمایندگی‌ها خود را در آمریکا تا یک هفته دیگر، در نمایشگاه اتحادیه نمایندگی‌های خودرو معرفی و بازگشایی خواهد کرد.

زوتی پیش از این در بین اروپایی ها بعنوان یک کپی کار شناخته می شد و معلوم نیست آیا این نگرش تغییر خواهد کرد و یا خیر. با حضور زوتی در آمریکا انتظار می رود بر روی کیفیت محصولات این برند نیز تاثیر گذار باشد و از حالت کپی بودن خارج شوند. اطلاعات کامل حضور این خودروساز در آمریکا بزودی منتشر خواهد شد و تا سال 2020 اولین شاسی بلند مخصوص آمریکا، از سوی زوتی، معرفی و عرضه می شود.


برند ناشناخته زوتی محصولات خود را از روی خودروهای فولکس واگن و رنجروور ساخته است که شاید برخی از همین خودروها برای نمایش به چین برده شوند. اگر چه تحریم ایران از سوی زوتی چندان به حال خودروسازی ما فرقی نخواهد داشت، اما می توان پیش بینی کرد که با افزایش حضور این خودروساز در آمریکا، همکاری زوتی با ایران قطع شود.

کراس‌اورهای زوتی با کدهای T200، T300، T500، T600، T700 و T800 نام‌گذاری شده اند که تی600 قرار بود در بازار ایران عرضه شود و آریو نیز یک خودروی دیگر این برند در کشور ماست. بتازگی تعداد محدودی از خودروهای دامای و کوپا T210 نیز در بازار عرضه شده بودند که بنظر می رسد باید با آنها خداحافظی کرد. با اعمال تحریم‌های مختلف آینده خودروسازی ایران در هاله‌ای از ابهام وجود دارد و شاید خودروهای چینی هم بزودی در کشور نایاب شدند که این واقعا ناامید کننده خواهد بود و امیدواریم شرایط بگونه‌ای پیش برود که به نفع مردم باشد.

 

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اگر چینی ها ایران را تحریم کنند آنوقت است که می شود گفت: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا