Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

مشتریان پژو 207 اتوماتیک کماکان متقاضی کاهش قیمت هستند! + عکس

قصه این روزهای صنعت خودروسازی کشورمان به قدری عجیب است که شاید بتوان در سال‌های آینده از آن به عنوان یک داستان عجیب یاد کرد! خودروسازانی که ماه‌ها برای افزایش قیمت‌ها تلاش کردند و از هیچ کاری اعم از احتکار و عدم تحویل خودروهای پیش فروش شده، فروگذار نبودند و بالاخره توانستند مجوز گرانی محصولاتشان را بگیرند ولی به یکباره در برابر دستور وزیر صنعت کوتاه آمدند که منجر به اعتراضات بخش دیگری از مردم از جمله مشتریان پژو 207 اتوماتیک شد!

به گزارش چرخان، در اواسط دی ماه سال جاری بود که بالاخره پس از کش و قوس فراوان، وزیر صنعت و خودروسازان به این نتیجه رسیدند که قیمت محصولات خودروسازان را به قیمت حاشیه بازار نزدیک کنند و قیمت‌های مذکور نیز اعلام شد و برای مشتریان دارای حواله پیش فروش با موعد تحویل قبل از بهمن ماه نیز لیست قیمت متفاوتی منتشر شد که شامل گرانی 30 درصدی برای آنها بود.

پژو 207 صندوقدار اتوماتیک یکی از محصولات جدید گروه خودروسازی ایران‌خودرو است که به تازگی به بازار ایران معرفی شده و علیرغم اینکه پیشهمین موضوع باعث شد تا اعتراضات زیادی نسبت به این تصمیم وزارت صنعت ایجاد شده و ساختمان وزارت صنعت شاهد تجمعاتی بود که صرفا یک خواسته داشتند و آن هم بازگشت قیمت‌ها به نرخ قبلی و تحویل پیش فروش‌ها با تعرفه قبلی خودروسازان که طبیعتا چیزی در حدود 100 درصد با قیمت‌های بازار فاصله داشت. مشتریان ایران‌خودرو و سایپا نسبت به تصمیم وزیر اعتراض داشتند و او را متهم به عدم در نظر گرفتن ارزش پول مشتریان می‌کردند که این تجمعات بالاخره نتیجه داد و خودروسازان طی یک جلسه‌ای با مشتریان تن به این کار دادند و افزایش قیمت 30 درصدی را برای محصولات پرتیراژ لغو کردند.

البته وزیر صنعت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که خودروسازان موظف به رعایت حقوق مشتریان بوده و در قبال این ایفای تعهد نیز امتیازاتی را دریافت خواهند کرد. به معنای دیگر اینکه وزیر صنعت به راحتی با استفاده از خزانه توانست جبران بی مسئولیتی خودروسازان را کرده و از جیب بیت المال رضایت مردم را کسب کند!

عکسی از تجمع مشتریان پژو 207 اتوماتیک

این اتفاق با رویدادهای دیگری نیز همراه بود که از جمله آن می‌توان به کاهش قیمت محصولات غیر پرتیراژ شرکت‌ها از جمله چانگان اشاره کرد که عملا عقب نشینی عجیب خودروسازان را نشان می‌داد. حالا با این اتفاق دیگر مشتریان این شرکت‌ها نسبت به کاهش قیمت خودروی خریداری شده خود امیدوار شدند و تجمعات اعتراضی را برگزار می‌کنند که حالا شاهد تجمع دوباره مشتریان پژو 207 اتوماتیک هستیم که برای دومین بار رخ می‌دهد.

مشتریان خریدار پژو 207 اتوماتیک می‌گویند که چرا باید این خودرو در مدل عادی با قیمت به مراتب کمتری به مشتریان تحویل داده شود و در مدل صندوقدار با افزایش قیمت نزدیک به 100 درصدی به مشتریان تحویل گردد!

پژو 207 صندوقدارمشتریان پژو 207 اتوماتیک می‌گویند که ایران‌خودرو در قیمت گذاری این خودرو کمال ناعدالتی را روا داشته و برای یک صندوق اضافه چیزی در حدود 50 میلیون تومان هزینه تراشیده است و آنها به دنبال قیمت گذاری عادلانه برای این محصول هستند و وزیر صنعت را برای رسیدگی به این موضوع دعوت کرده‌اند. آنها با توجه به عقب نشینی وزارت صنعت از گرانی محصولات ایران‌خودرو و سایپا می‌خواهند در مورد قیمت قطعی این محصول نیز تجدید نظر صورت بگیرد.

البته چندی پیش یکی از مسئولین ایران‌خودرو در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود قیمت گذاری مدل صندوقدار پژو 207 اتوماتیک کاملا منطقی بوده و اصولا گرانی یا ارزانی آن محلی از اعراب ندارد چرا که قبل از این قیمتی برای این محصول اعلام نشده و برای اولین بار است که ایران‌خودرو اقدام به قیمت گذاری آن می‌نماید.

ایران‌خودروهمچنین عده‌ای دیگر از معترضین حاضر در این تجمع که دارای حواله‌های مربوط به بهمن ماه محصولات ایران‌خودرو هستند می‌گویند که چرا باید پیش فروشی که در یک زمان انجام شده با دو قیمت کاملا متفاوت به مشتریان تحویل داده شود چرا که طبیعتا ارزش پول واریزی مشتریان دقیقا همسان بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.