مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا مشخصات تیپ‌های مختلف تلوراید را منتشر کرد

کیا همیشه در کنار مدعیان برترین طراحی قرار داشته و در این مسیر برادر این کمپانی، یعنی هیوندایی همراه آن بوده است. حال این برند کره‌ای، تلوراید، شاسی بلند بزرگ خود را برای سال 2020 آماده عرضه کرده است که مشخصات خوبی دارد و از لحاظ طراحی، جذابیت بصری فراوانی را در خود گنجانده است.

تلوراید در تیپ پایه قیمتی در حدود ۳۱ هزار و ۶۹۰ دلار خواهد داشت و به‌نظر می رسد بازار آمریکا هدف اصلی‌اش بوده است. آخرین اخبار منتشر شده از سوی کیا در ارتباط با تلوراید، نشان می دهد که شاسی بلند بزرگ کره ای از یک موتور حجیم V6 با ۳.۸ لیتر ظرفیت بهره می برد که توانایی تولید ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتون‌متر گشتاور را دارد.

در نسخه پایه، این قدرت از طریق گیربکس 8 سرعته به چرخ های جلو منتقل خواهد شد اما سیستم چهارچرخ متحرک نیز با پرداخت هزینه بیشتر، قابل تهیه است. شاسی بلند بزرگ کیا که بالاتر از سورنتو برای خانواده‌های پرجمعیت آماده شده، در تیپ های مختلف، تجهیزات قابل قبولی هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تیپ پایه LX اشاره کرد که تجهیزاتی نظیر سیستم پیشگیری از تصادف، رادار بین خطوط، سیستم هشدار نقطه‌ کور، سیستم ورود و استارت بدون کلید را در خود جای داده است.

تیپ S تلوراید چند آپشن دیگر دارد که رینگ‌های ۲۰ اینچی، باربند سقفی، سانروف برقی، صندلی برقی راننده و گرمکن صندلی‌های جلو مهمترین آنها هستند. تیپ EX نیز از امکانات بیشتری نظیر تودوزی چرمی، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی، سردکن صندلی‌های جلو، صندوق عقب برقی، سیستم رهیاب ماهواره‌ای، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی بهره می برد.

تیپ تلوراید SX به‌عنوان فول‌ترین مدل از امکاناتی نظیر چراغ‌های اصلی LED، مه‌شکن‌های ال‌ای‌دی، سیستم صوتی حرفه‌ای، سانروف دوگانه، دوربین ۳۶۰ درجه، نورپردازی داخل کابین و صفحه‌نمایش ۷ اینچی در پشت آمپرها بهره می‌برد. البته همه مدل‌ها با پرداخت هزینه بیشتری می‌توانند برخی از آپشن‌های سفارسی مخصوص خود را دریافت کنند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا