مکمل بنزین
رپورتاژ

نکاتی که قبل از خرید کامیون بنز باید به آن توجه داشته باشید

خودروهای باری و تجاری به دلیل نوع استفاده و شرایطی که برای آن طراحی و تولیده شده‎اند، کارکردهای تحت فشار و پرتنشی را پشت سر می‎گذارند و به دلیل ساختار متفاوتشان از لحاظ سیستم موتور و انتقال نیرو و همچنین قطعات و مکانیزم‎های اضافی نسبت به خودروهای سواری، نکات و ملاحظات خاص خود را برای بررسی و خرید مدل کارکرده می‎طلبد که علاوه برنکات معمول در خرید خودروی سواری باید این نکات نیز توجه کرد. کامیون بنز یکی از خودروهای پرتیراژ باری در بازار ایران است که نمونه‎های کارکرده زیادی از این مدل در بازار خرید و فروش می‎شود، در ادامه نکاتی را در رابطه با خرید کامیون بنز بیان می‎کنیم.

موتور خودروی باری مهم‎ترین قسمت خودرو است که از بخش‎هایی تشکیل شده که اصلاً در خودروی سواری وجود  ندارد، موتور کامیون بنز نباید هیچ صدای اضافی و لرزش و نشت و نفوذ روغن در قطعات و اتصالات موتور باشد، درهنگام کارکرد موتور نباید دود سفید یا سیاه از اگزوز خارج شود که نشانه روغن‎سوزی است و اگر با ضربه همراه باشد نشان از تنظیم نبودن پاشش سوخت می‏باشد که ممکن است به دلیل خرابی فنرگلاتورها یا خرابی انژکتور سوخت رخ دهد. در هنگام خرید کامیون بنز دقت به نشانه‎های باز شدن و تعمیر موتور که با نگاه به آچارخوردگی پیچ و مهره‎های موتور قابل تشخیص است، علاوه‎بر بازدید چشمی، تست موتور با دیاگ بهترین روش تشخیص سلامت موتور است که اطلاعاتی را به شما می‎دهد که بهترین کارشناسان نمی‏توانند از آن‎ها سر در بیاورند، همچنین بعضی از عملکردهای موتور کامیون بنز را با رانندگی حداقل یک ساعته می‏توانید امتحان کنید، به عنوان مثال ریتارد موتور(ریتارد درخودروی سنگین باری به مثال ترمز عمل می‎کند به این صورت که با بستن دریچه‎های خروجی هوای احتراق باعث فشرده شده گاز احتراق شده و از عملکرد پیستون‎ها جلوگیری می‎کند)یکی از قسمت‎هایی است که می‎توان با رانندگی با کامیون بنز از صحت کارکرد آن مطلع شد.

یکی دیگر از نکات مهم در خرید کامیون بنز، گیربکس خودرو می‎باشد که به دلیل تحت فشار بودن و وسیله انتقال گشتاور تولیدی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. در کنترل و استفاده از گیربکس دقت داشته باشید  که در هنگام تعویض دنده نباید صدای اضافی داشته باشد و نیاز به درگیری زیادی برای جازدن دنده نباشد و درهنگام شروع حرکت باعث لرزش در اتاق خودرو نشود.

شاسی و سیستم تعلیق کامیون بنز دارای اطلاعاتی استاندارد از نحوه تولید می‏باشد که توسط شرکت سازنده تعیین شده است که شما با توجه به نوع خودرو و مدلی که قصد خرید آن را دارید می توانید این مشخصات را با مشخصات خودروی کارکرده تطبیق دهید. در هنگام خرید کامیون بنز می‏توانید، شاسی و سیستم تعلیق را از نظر ظاهری بررسی کنید، شاسی باید بدون هیچ تغییر شکلی که خارج ازشرایط استاندارد طراحی و تولید است باشد و آثار جوشکاری و چکش کاری در شاسی دیده نشود. جوشکاری در شاسی باعث تغییر خواص فلز استفاده شده در تولید شاسی کامیون بنز خواهد شد و ممکن است ناحیه جوشکاری شده در مواقعی که فشار زیادی روی شاسی باشد، دچار خم‎شدن و یا بریدگی شود.

در هنگام خرید کامیون بنز شرایط بیمه کامیون کارکرده از اهمیت بالایی برخوردار است. داشتن بیمه شخص ثالث دارای اعتبار در خرید و فروش کامیون بنز تاثیر زیادی خواهد داشت، داشتن بیمه کامل از نشانه‎های نداشتن سابقه تصادف سنگین کامیون کارکرده است.

در شرایط این روزهای بازار قطعات یدکی و قیمت‎های بالای قطعات و به خصوص تایرها، فراموش نکنید لاستیک‎ها از مواردی هستند که در قیمت خرید کامیون بنز تاثیر زیادی دارند. اولین مرحله در تایید تایرها زمان تولید تایر است روی بدنه لاستیک به دنبال یک عدد چهار رقمی بگردید دو عدد سمت راست نشانه هفته تولید و دو عدد سمت چپ نشانه سال تولید است به عنوان مثال اگر عدد 1723 درج شده باشد عدد 23 نشانه هفته 23 و عدد 17 نشانه سال 2017 می‎باشد. سپس آج لاستیک را می‎توانید نسبت به آج لاستیک نو مقایسه کنید تا درصد کارکرد تایر را متوجه شوید. در نهایت برای خرید کامیون بنز، با مراجعه به کارشناسان ماهر در خرید و فروش کامیون بنز، می‏توانید کامیون بنز مورد نظر خود را خریداری نمایید!

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا