مکمل بنزین
رپورتاژ

چرا بیسو T3 بخریم؟

در بازار امروز خودرو ایران شنیدن نام‌های عجیب و غریب چینی به یک عادت تبدیل شده است و جای تعجب ندارد. بیسو یکی از گمنام‌ترین شرکت‌های خودروسازی در چین است که توانسته به بازار ایران راه پیدا کند. هر چند بر خلاف بسیاری از خودروسازی‎های گمنام چینی، بیسو برند بی‎کیفیت و تازه کاری محسوب نمی‌شود. این شرکت زیر مجموعه خودروسازی نامدار بایک موتور است که جزو 4 خودروسازی بزرگ چین محسوب می‌شود. بیسو در حال حاضر تنها تولید چند مدل محدود را بر عهده دارد که بیسو T3 را می‌توان یکی از بهترین خودروهای تولیدی این شرکت دانست. بیسو T3 یک کلاس اوور کوچک با ظاهری جذاب و جوان‎پسند است که برای رقابت با سایر چینی‌های این دسته در ایران کار سختی را در پیش خواهد داشت و باید دید آیا بازار خریدوفروش بیسو T3 می‌تواند در ایران جایگاه خوبی پیدا کند یا نه! در ادامه با این خودرو و ویژگی‌های آن آشنا خواهیم شد.

بررسی طراحی ظاهری بیسو T3

یکی از عواملی که احتمالاً سبب تمایل افراد زیادی به خرید بیسو T3 خواهد شد ظاهر جذاب و جوان پسند این خودرو است. طراحی خودرو در نمای روبه‌رو بسیار زیبا است و چراغ‌های دایره‌ای شکل با شباهت زیادی که به محصولات بی ام و دارند ظاهر جذابی به خودرو داده‌اند. خطوط عمیق و جلوپنجره بزرگ همراه با طراحی کشیده چراغ‌ها نیز ظاهری تهاجمی و عضلانی به خودرو داده‌اند. نمای خودرو از بسیاری از رقبای چینی زیباتر است که به این خودرو دست برتر را در بازار ایران از این نظر خواهد بود.

طراحی داخلی، یک‌قدم روبه‌جلو برای چینی‌ها!

بدون شک در بین تمام کراس‎اورهای چینی واردشده به بازار، بیسو T3 دارای یکی از زیباترین و باکیفیت‌ترین طراحی‌های داخلی است که می‌تواند دلیل دیگری برای خرید بیسو T3 باشد. استفاده گسترده از چرم برای روکش صندلی‌ها و فرمان به همراه قطعاتی از داشبورد و درب‌ها ظاهری کاملاً لوکس به این خودرو داده است. طراحی داشبورد خودرو نیز می‌توانست کمی بهتر باشد اما به دلیل قرارگیری قطعات چرمی و کرومی کاملاً زیبا و قابل‌قبول است هر چند متریال اصلی استفاده‌شده برای ساخت آن همان پلاستیک سخت و فشرده‌ای است که در سایر محصولات چینی دیده می‌شود.

قرارگیری نمایشگر مالتی مدیا 9 اینچی لمسی و پشت آمپر رنگی نیز ظاهری مدرن به فضای درون کابین داده است. امکانات درون کابین در سطح بالایی قرار دارد و دوربین دنده‌عقب، 6 کیسه هوا، ایزو فیکس، کی لس، تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک، تنظیم برقی 6 جهته صندلی راننده، کروز کنترل، سانروف پانوراما و برقی، دی لایت، سیستم کنترل فشار باد تایرها به همراه چند آپشن دیگر لیست کاملی از امکانات را در اختیار شما قرار خواهد داد.

مشخصات فنی مناسب و هماهنگ

مشخصات فنی این خودرو نشان‌دهنده این است که علاوه بر اطلاعات خوب روی کاغذ می‌توان به هماهنگی اجزا آن نیز امیدوار بود. این موضوع به‌خصوص در بین خودروهای چینی کمتر دیده شده است و معمولاً آنچه روی کاغذ در مورد این خودروها گفته می‌شود با واقعیت تفاوت دارد. اما نکته‌ای که می‌تواند ما را به فروش بیسو T3 در ایران امیدوار کند هماهنگی بین مشخصات فنی این خودرو است. موتور 1.3 لیتری کوچک بیسو T3 توان تولید 132 اسب بخار را دارد که در کنار جعبه‌دنده CVT آن عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. برای این خودرو دو مدل رانندگی اسپرت و دستی نیز در نظر گرفته‌شده است که می‌تواند در شرایط متفاوت از حداکثر قدرت موتور و انتقال آن به چرخ‌های جلو استفاده کند. طبق اعلام شرکت سازنده حداکثر سرعت خودرو به 175 کیلومتر در ساعت می‌رسد و مصرف ترکیبی خودرو نیز در حدود 7.4 لیتر در 100 کیلومتر است. این مشخصات فنی نشان‌دهنده آن است که بیسو T3 یکی از رقبای جدی برای کراس‎اورهای جک ، چری و ام وی‌ام خواهد بود.

قیمت و ارزش خرید بیسو T3

سیف خودرو در اطلاعیه‌ای شرایط پیش‌فروش و قیمت بیسو T3 را در آذرماه امسال اعلام کرد که طبق آن قیمت بیسو T3 185 میلیون تومان اعلام شد. اما ازآنجایی‌که در اطلاعیه ذکرشده بود که قیمت خودرو قطعی نیست احتمالاً در زمان تحویل خودرو در خرداد 98 شاهد افزایش قیمت این خودرو خواهیم بود. با توجه به طراحی خوب، کیفیت مناسب، امکانات بالا و مشخصات فنی خوب بیسو T3 می‌توان به‌جرئت گفت این خودرو بهترین کراس‌اور چینی بازار در محدوده قیمتی 180 تا 230 میلیون تومان خواهد بود، البته باید منتظر ماند و دید سیف خودرو می‌تواند پشتیبانی خوبی از این خودرو به عمل آورد و تضمین‌های کافی برای جلب اعتماد مشتریان خود ارائه کند یا خیر.

منبع : ویرلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا