مکمل بنزین
خبرداخلی

آخرین آمار بهترین و بدترین خودروهای داخلی با تغییرات جالب منتشر شد!

شاید سالی که در حال گذران روزهای پایانی هستیم را بتوان یکی از بدترین سال‌ها برای کیفیت تولیدات داخلی در حوزه خودروسازی نامید چرا که عملا تنها چیزی که در سال جاری به آن توجهی نشد و حتی خودروسازان از فرصت پیش آمده استفاده کرده و از کیفیت خودروهای داخلی خود کاستند و انتشار آمار مربوط به بدترین و بهترین خودروهای داخلی نیز اثری در فعالیت آنها نداشت.

به گزارش چرخان، یکی از آمارهایی که هر ماهه توسط شرکت بازرسی کیفیت منتشر می‌شود و برای اهالی حرفه‌ای بازار از اهمیت فوق العاده بالایی نیز برخوردار است، آمار مربوط به بهترین و بدترین خودروهای داخلی تولید شده در هر ماه است که ستاره‌های کیفی به خودروهای مذکر اعطا می‌شود و مشتریان می‌توانند بر اساس ستاره‌های اعطا شده برای هر خودرو اقدام به انتخاب و خرید آن نمایند که در خودروهای بین 50 تا 150 میلیون تومان عملا رقابت بسیار زیادی بین خودروها وجود داشته که اهمیت این ستاره‌ها را بالاتر می‌برد.

بازار خودروی عراق تنظیم سند خودروالبته یکی از اشکالات جالب توجه آمارهای منتشر شده این است که خودروها در رده بندی‌های مذکور قرار ندارند و حالا فاصله قیمتی رسمی و بازار آنها به قدری است که عملا بایستی ارتقا دو رتبه‌ای را در قیمت هر خودرو ایجاد کنیم تا به وضعیت اصلی آن پی ببریم که البته برخلاف ماه گذشته که به صورت رده بندی قیمتی اقدام به انتشار این آمار شده بود، در ماه جاری صحبتی از رده بندی قیمتی وجود ندارد.

گفتنی است که در بهمن ماه چیزی در حدود 99 درصد از تولیدات داخلی مختص خودروهای سبک بوده و خودروهای سنگین تنها 1 درصد از تولیدات را به خود اختصاص داده‌اند که با توجه به تعداد کل تولیدات این یک درصد عملا رقم بسیار اندکی را نشان می‌دهد.

بهترین خودروهای سبک در بخش وانت

اولین قسمت از بخش خودروهای سبک مربوط به خودروهای تجاری است که وانت های تولیدی خودروسازان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. در این رده بندی خودرویی حائز کسب 4 و 5 ستاره کیفی نشده و بهترین خودروهای این بخش وانت نیو پیکاپ فوتون و وانت تندر است که هر دو موفق به کسب 3 ستاره کیفی شدند. بدترین خودروهای این بخش نیز وانت نیسان زامیاد است که صرفا قادر به کسب یک ستاره کیفی شده است.

بهترین خودروهای سواری

در این بخش خودروهای بسیار زیادی حضور دارند که شلوغی موجود در این بخش به دلیل عدم مشخص بودن قیمت دقیق و رسمی آنهاست که عملا منجر به شلوغی بیش از اندازه در لیست این بخش شده است.

پژو 301بهترین خودرو در سطح قیمتی 1 متعلق به ایران‌خودرو بوده که ماه‌هاست این رتبه را از آن خود کرده و با 4 ستاره کیفی در صدر این لیست قرار دارد. پژو 2008 خودرویی است که توسط در کنار سوزوگی گرند ویتارا پرچمدار ایران‌خودرو در این لیست باشد.

قیمت آینه برقی سراتودر سطح قیمتی دو اما شاهد خودنمایی محصول سایپا یعنی سراتو هستیم که توانسته با 4 ستاره کیفی در صدر باشد. بدترین خودروی این لیست نیز محصولی از مدیران خودرو است که در حال حاضر ام وی ام ایکس 33 این شرکت تنها با 2 ستاره کیفی با ارقام بالایی در حال معامله است!

در سطح قیمتی 3 نیز بهمن موتور با بسترن بی30 خود حضور دارد که ماه‌هاست توانسته با این محصول با کیفیت خود صدر این لیست را از آن خود کند. لیفان ایکس 60 کرمان موتور با 2 ستاره کیفی در قعر این لیست قرار دارد.

داچا ساندرو استپ ویدر سطح قیمتی 4 نیز خودرویی از شرکت پارس خودرو قرار دارد که از جمله سردمداران گرانی اخیر خودروهای داخلی بوده است. ساندرو اتوماتیک با 4 ستاره کیفی در صدر این سطح قرار داشته و بدترین خودرو در این سطح مربوط به تیبا است که با دو ستاره کیفی در قعر قرار گرفته است.

قیمت پراید خرید پرایددر سطح قیمتی 5 نیز محصولات خانواده پراید قرار دارند که همگی با دو ستاره کیفی در کنار هم قرار گرفته‌اند.

 

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا