مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

رکود سنگین به بازار خودروهای خارجی در سال 98 تحمیل خواهد شد؟

بازار خودروهای خارجی در یک سال اخیر نوسانات بسیار زیادی داشته و در حالیکه عملا با افزایش نرخ ارز، واردات این خودروها نیز سخت‌تر شد ولی کماکان این رویه ادامه داشت و شرکت‌ها با تمام قدرت اقدام به واردات می‌نمودند ولی عملا با مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی شاهد ممنوعیت واردات بودیم و حالا نزدیک به 10 ماه از این ممنوعیت می‌گذرد و خبری از رفع آن نیست ولی آیا بازار خودروهای خارجی در سال 98 متعادل خواهد بود؟

به گزارش چرخان، فربد زاوه یکی از کارشناسان شناخته شده در بازار خودرو است که مصاحبه‌های قبلی او حواشی زیادی را در بازار خودروهای داخلی و خارجی ایجاد کرد و البته در بسیاری از موارد به درستی توانسته بود وضعیت پیش روی این بازارها را تشخیص دهد که حالا در ادامه اولین مصاحبه او را مورد بررسی قرار می‌دهیم که به نظر می‌رسد با توجه به دلایل مطروحه، گفته او در مورد رکود سنگین رد بازار خودروهای خارجی دور از ذهن نیست.

واردات خودرو خودروهای وارداتیزاوه در این مصاحبه گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده واردات بسیاری از خودروها نسبت به ارز بازار آزاد بالاتر از قیمت فعلی آنها در بازار است که قطعا به مرور قدرت خرید مردم را نسبت به این خودروها کاهش خواهد داد و رکود در بازار رخ خواهد داد. طبیعتا این موضوع باعث شکاف بین قدرت خرید مردم و قیمت خودروها خواهد شد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر خطر سقوط تقاضا و رکود سنگین به شدت بازار خودروهای وارداتی را تهدید می‌کند و حتی مشتریانی که در حال حاضر قصد خرید خودروهای خارجی موجود در بازار را دارند، پشیمان شده و از خرید خود منصرف شوند که قطعا وضعیت بدتری را برای بازار ایجاد خواهد نمود.

خودروهای خارجی مرد هزار چهره بازار خودروزاوه در پاسخ به سوالی پیرامون تاثیر آزادسازی واردات خودروهای خارجی در قیمت این خودروها گفت: به نظر می‌رسد که اعطای مجوز واردات این خودروها با توجه به واردات احتمالی با نرخ ارز آزاد نه تنها قیمت‌ها را کاهش نخواهد داد بلکه با توجه به هزینه‌های واردات نیز شاهد افزایش قیمت هم باشیم. البته این طور که نیست صدور مجوز واردات خودرو از سوی دولت یک امر محال باشد. حتی در صورتی که این مجوز هم صادر شود در حال حاضر فرایند سفارش، تخصیص و خرید ارز و ترخیص کالا‌ها به قدری پیچیده شده است که عملا بازرگانی را کند کرده و ترخیص را به کندی پیش خواهد برد.

به گزارش چرخان، گفتنی است که دولت در بودجه سال 98 ردیف درآمدی ویژه‌ای از سوی واردات خودرو قرار داده است که این موضوع نشان دهنده عزم دولت برای آزادسازی حتی محدود واردات در سال جاری است که باید دید چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا