مکمل بنزین
خبرداخلی

سرنوشت پیش فروش جدید خودروهای داخلی چه خواهد شد؟

یکی از روش‌های مرسوم فروش خودرو در کل دنیا استفاده از روش پیش فروش است که در مورد خودروهای داخلی کشورمان نیز به همین گونه بوده و همه شرکت‌های فعال خودروساز کشورمان اقدام به پیش فروش محصولاتشان کرده و البته بسیاری از مردم نیز از طریق این روش صاحب خودرو شده‌اند ولی در حال حاضر و با وضعیت فعلی صنعت خودروسازی کشور، آینده پیش فروش خودروهای داخلی چگونه خواهد شد؟

به گزارش چرخان، خودروسازان بزرگ کشورمان در حال حاضر با انبوهی از تعهدات معوق روبرو هستند که عملا توان تحویل آنها را حتی تا پایان تابستان سال جاری نداشته و در خوشبینانه‌ترین حالت گفته می‌شود که شرکت‌های خودروساز کشورمان نهایتا تا پایان مهرماه تعهداتشان را تحویل خواهند داد.

سایپا و ایران‌خودرووضعیت فعلی خودروسازان در مورد تحویل خودروهای معوق کماکان برقرار بوده که وزارت صنعت مجوز عجیبی را برای پیش فروش جدید صادر کرده و همان‌طور که می‌دانید سایپا و ایران‌خودرو اقدام به پیش فروش بسیاری از محصولات خود نموده و عملا بسیاری از مشتریان را برای سال بعد دست و پا کردند که با وضعیت فعلی آنها در تضاد بوده و اعتراض بسیاری از مشتریان را برانگیخته است.

بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو معتقدند که این پیش فروش‌ها که البته با ارقام بسیار بالایی انجام شده است با تعویق‌های رخ داده از تیرماه سال گذشته در تضاد بوده و اعتماد مشتریان را نسبت به این شرکت‌ها از بین برده و صرفا فضای سوداگری را به بازار تزریق می‌کند که قطعا برای آینده این صنعت بسیار مضر خواهد بود.

گفتنی است که در سال گذشته چیزی در حدود 1 میلیون خودرو پیش فروش شده است که بسیاری از آنها با موعد تحویل سال جاری بوده و عملا این اتفاق با توجه به وجود چند ده و یا چند صد هزار خودروی معوق قبلی یک سوال بزرگ را در ذهن مشتریان ایجاد می‌کند و آن هم این است که خودروسازان توانایی تولید این خودروهای داخلی را دارند؟

تولید خودروهای داخلی در حال حاضر به دلایل مختلف از جمله گرانی بیش از حد مواد اولیه و عدم توانایی تامین قطعات به مشکل خورده و حتی تا همین چند هفته گذشته شاهد تولید چند صد عددی خودرو در یکی از شرکت‌های خودروساز کشورمان بودیم که در حال حاضر به حدود 2500 دستگاه در روز رسیده است که عدد بسیار نا امیدکننده‌ای برای تامین پیش فروش‌های انجام شده و بدتر از آن برای تامین پیش فروش‌های جدید است!

با همه این شرایط و پیش بینی‌های انجام شده در مورد تولید خودروهای داخلی بازهم شاهد پیش فروش‌های گسترده از سوی خودروسازان هستیم که طبق خبرهای رسیده به چرخان احتمالا در هفته‌های آتی و به مناسب ایام ماه مبارک رمضان نیز ادامه دار خواهد بود و طرح جدیدی از سوی خودروسازان به مشتریان ارائه خواهد شد.

خودروسازان علاوه بر هزینه‌های بسیار بالا با یک مشکل بزرگ به نام تحریم روبرو هستند که همکاری بسیاری از شرکت‌های خودروساز چینی را نیز به خطر انداخته و بسیاری از فعالیت خودروسازان داخلی ما را دچار مشکل کرده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا