مکمل بنزین
خبرداخلی

ظرفیت فروش فوری خودروهای داخلی در ماه رمضان افزایش می‌یابد؟

گرانی خودروهای داخلی در بازار باعث شده تا ارگان‌های مختلف دولتی و همچنین مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود کنند و یکی از روش‌هایی که برای متعادل کردن بازار استفاده می‌شود، روش فروش فوری خودروهای داخلی است که توسط ایران‌خودرو و سایپا در حال انجام بوده و شنیده‌ها حاکی از آن است که این فروش‌ها در دو ماه آتی نیز با نکاتی ادامه خواهد داشت.

به گزارش چرخان، وضعیت بازار خودروهای داخلی در حال حاضر با یک روند صعودی در قیمت مواجه شده و همین روند باعث شده تا نیاز به عرضه خودروسازان بیش از پیش احساس شود ولی خودروسازان کشورمان صرفا در حال حاضر به فروش فوری تعداد محدودی از محصولات اکتفا کرده و تنها خودروسازی که فعالیت قابل توجهی را در این زمینه داشته و عملکرد بهتری را از خود نشان داده است، گروه خودروسازی ایران‌خودرو است که بازهم با تعداد اندکی از محصولاتش به میانه میدان آمده است.

پیش فروشوزارت صنعت در زمستان سال گذشته با توجه به وضعیت پیش آمده برای بازار خودروهای داخلی اقدام به ارائه امتیازاتی به خودروسازان کرد که از جمله آن تسهیلات چند هزار میلیارد تومانی با بازپرداخت نامعلوم بود که در قبال آن امتیازات مربوط به کاهش قیمت تعهدات قبل از بهمن ماه این شرکت‌ها بود و البته یک امتیاز ویژه در کنار آزادسازی قیمت‌ها به این شرکت‌ها داده شد تا 20 درصد از تولید روزانه خود را با قیمت حاشیه بازار به مشتریان بفروشند که این امتیاز ویژه منتج به جذب نقدینگی ویژه‌ای برای این شرکت‌ها شد.

یکی از اشکالات کارشناسان خودرو به این امتیاز مساله کمبود سهمیه‌ای بود که از تولید روزانه این شرکت‌ها به فروش فوری داده شده بود چرا که مشتریان قبلی با توجه به قیمت گذاری بسیار مناسب و با فاصله بالای 100 درصد از قیمت بازار راضی به این وضعیت بوده و احتمالا جلب رضایتشان ساده‌تر از آن چیزی است که قبلا امکان‌پذیر بود ولی نیاز مشتریان جدید چیزی نیست که بتوان به خود بازار سپرد چرا که سپردن این تقاضا به عرضه بازار ماحصلی جز وضعیت فعلی ندارد!

سایپا خودروهای چینی تحویل خودروهای پیش فروش شده محصولات جدید سایپاکمیته خودروی وزارت صمت که طی روزهای گذشته تشکیل شده بود نیز بر این موضوع تاکید کرده و با توجه به نیاز بازار اقدام به افزایش 10 درصدی سهمیه فروش فوری خودروسازان کرده است که بدین ترتیب سهمیه فروش از 20 درصد قبلی به 30 درصد افزایش یافته و حالا احتمالا تعداد زیادی از مشتریان قادر به ثبت سفارش خواهند شد و طبیعتا در صورت ادامه دار بودن وضعیت منجر به کاهش قیمت خودروهای داخلی نیز خواهد شد.

گفتنی است که طبق اخبار منتشر شده از خودروسازان، فعالیت این شرکت‌ها در ماه رمضان نیز ادامه‌دار خواهد بود و حتی تعداد بیشتری از طرح‌های فروش به مشتریان ارائه خواهد شد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا