مکمل بنزین
تحلیلیخبر

بسته شدن دیوار و شیپور به کاهش قیمت خودروهای داخلی کمک می‌کند؟

دو هفته ایست که بازار خودروهای داخلی به صورت روزانه شاهد افزایش قیمت‌هایی است که تعجب همه را برانگیخته و مشخص نیست که دقیقا چه کسی مسئول این نا به سامانی در بازار است ولی یکی از اقدامات جالب در برابر این افزایش قیمت‌های نجومی، محدود کردن فعالیت سایت‌های نیازمندی‌های آنلاین مانند شیپور و دیوار بوده است که دوباره یک مشکل در فضای واقعی را روی دوش فضای مجازی انداخته است!

به گزارش چرخان، بسته شدن سایت‌های نیازمندی موضوعی است که در حال حاضر به یک بحث جدی در بین فعالان بازار تبدیل شده است و عده ای معتقدند که محدود شدن فعالیت این سایت‌ها کافی نبوده و می‌بایست به طور کلی فعالیت این نیازمندی‌ها متوقف شود تا دسترسی دلالان به یک فضای بکر به منظور افزایش قیمت خودروهای داخلی بسته شود و عده‌ای دیگر نیز معتقدند که شیپور و دیوار هیچ نقشی در افزایش قیمت‌ها نداشته و صرفا واسطه‌ای هستند که در نبودشان حتی امکان نوسانات بیشتر در بازار وجود خواهد داشت!

خودروهای داخلیدر حالیکه به نظر می‌رسد در سال جاری و با افزایش قیمت‌های قابل توجه در بازار شاهد  ثبات قابل توجهی در بازار باشیم و از نوسانات آن‌چنانی خبری نباشد ولی نه تنها این‌طور نبود بلکه رکوردهای جدیدی را در قیمت بعضی از خودروهای داخلی شاهد بودیم و پیش بینی‌ها حتی از افزایش قیمت بیشتر خودروها حکایت دارند.

در این بین اما رفتار مسئولین در مقابل اشکال اصلی این موضوع، محدود کردن فعالیت دیوار و شیپور بود که عملا همانند رفتاری که در سایر موضوعات شده بود، در مورد گرانی خودرو تکرار شد و البته که تاثیر چندانی نیز در بازار و قیمت‌ها نداشت ولی مشخصا منجر به کاهش فعالیت این سایت‌ها گردید.

خودروهای داخلیخنده‌دارتراز این تصمیم، شاید توصیه وزارت صنعت به نخریدن خودرو بود که اوج ابتکار این وزارت خانه را در مقابل مشکلات نشان داده و وضعیت سو مدیریتی موجود در این وزارت‌خانه را بیش از پیش نشان داد. سوال دیگر اینکه آیا واقعا مردم قدرت خرید خودرو دارند و با قیمت‌های فعلی امکان خرید وجود دارد؟ بدیهی است که قشر ضعیف جامعه امیدش را برای خرید خودرو از دست داده و با قیمت‌های فعلی خودرو دار شدن برای بسیاری از مردم به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است.

اما بعضی از فعالان بازار معتقدند که اقدامات پلیسی وزارت صنعت مبنی بر عدم اعلام قیمت در سایت‌های نیازمندی و اقدامات مشابه باعث می‌شود تا از افزایش قیمت‌های صوری جلوگیری شده و بازار به یک تعادل نسبی بر حسب معاملات برسد. در همین راستا یکی از فروشندگان با سابقه بازار می‌گوید که یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار مربوط به فضای مجازی است که با آگهی‌های کم هزینه اقدام به متشنج کردن بازار می‌کنند. اما علت اصلی ماجرا این نیست و باید در دلایل ریشه‌ای به دنبال دلیل گرانی دو هفته اخیر رفت که از جمله آن: عدم عرضه مناسب خودرو توسط خودروسازان است که در صورت مدیریت این موضوع، شاهد کاهش قیمت خودروهای داخلی نیز خواهیم بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا