Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

شکوفایی باشگاه مشتریان کرمان موتور و عملکرد خنثی در سایر خودروسازان!

یکی از مسائل بسیار مهم و البته غافل مانده در شرکت‌های خودروسازی کشورمان، توجه به مساله تکریم مشتریان است که شاید انحصاری بودن این صنعت در خودروساز بزرگ باعث شده تا نیاز خاصی نیز در این زمینه احساس نشود ولی با پیشرفت زمان شاهد ایجاد نهادهایی هستیم که نشان می‌دهد بارقه‌های امید در حال شکوفا شدن هستند و به زودی شاهد تغییر این رویه حتی در بازار انحصاری کشورمان خواهیم بود. از جمله مصادیق این تکریم مشتریان مساله باشگاه مشتریان است که خودروسازان ما به آن بی توجه هستند.

به گزارش چرخان، در حالیکه گروه خودروسازی ایران‌خودرو و سایپا از خدمات پاس از فروش بسیار ضعیفی برخوردارند، صحبت از باشگاه مشتریان و حتی بحث‌های این چنینی بیشتر از یک انتقاد، به یک طنز تلخ شباهت دارد که طبیعتا با روندی که این دو خودروساز در پیش گرفته‌اند، احتمالا در سال‌های بعد نیز تغییر خاصی در روند عملکرد آنها رخ نخواهد داد ولی بارقه‌های امیدی از عملکرد بعضی دیگر از شرکت‌های خودروساز فعال کشورمان مشاهده می‌شود که نشان دهنده روند رو به رشد این صنعت و بالغ شدن آن است.

هیوندای هیوندای النترا کرمان موتورکرمان موتور که از جمله قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه خودروسازی در کشورمان محسوب می‌شود، از جمله شرکت‌های پیشرو در این زمینه است که پیگیری‌های ما از روند فعالیت باشگاه مشتریان این شرکت نشان می‌دهد که دپارتمان بسیار خوبی برای این موضوع وجود داشته و عزم مدیران این شرکت برای پیگیری هر چه بهتر و بیشتر این باشگاه، بیش از آن‌چیزی است که احتمالا تصور می‌شود.

این شرکت که حالا در آستانه دومین سالگرد افتتاح باشگاه مشتریان قرار گرفته است، به طور منظم و به بهانه‌های مختلف اقدام به تکریم قشرهای مختلف جامعه مشتریان خود می‌کند که طبیعتا تاثیر بسیار زیادی در ذهن مشتریان این شرکت خواهد داشت و به معنای بسیار واقعی‌تر، تکریم مشتریان را می‌توان در آن مشاهده کرد.

بدیهی است که در بسیاری از شرکت‌های معتبر خودروسازی دنیا این موضوع به یک امر پیش پا افتاده تبدیل شده و عملا وجود آن جزو امتیازات یک شرکت خودروسازی محسوب نمی‌شود و حالا بحث بر سر رقابت در خدمات ارائه شده در آن است و حتی بسیاری از مشتریان برای خرید خودرو اقدام به بررسی خدمات و کیفیت خدمات ارائه شده در این باشگاه می‌کنند و با این معیار مهم اقدام به خرید خودرو می‌کنند که در کشور ما صرفا توسط شرکت‌هایی مانند کرمان موتور راه اندازی شده و باقی شرکت‌ها در صورت وجود این باشگاه، فعالیت چندانی در این موضوع ندارند.

به طور مثال چند رویداد اخیر این باشگاه به تکریم خلبانان و آتش نشانان عضو این باشگاه تعلق داشته که طبیعتا ارزشمندی مشتریان را برای این شرکت نشان داده و علاقه مندی مشتریان را برای عضویت در این باشگاه بیش از پیش می‌نماید. این باشگاه که با اهدافی همچون تخفیف‌های ویژه در خرید خودرو، اولویت در ثبت نام و تسریع در تحویل خودرو تاسیس شده است عملا یک گام رو به جلو در این صنعت به حساب می‌آید و توانسته سطح تقاضای مردم را از صنعت خودروسازی کشور ارتقا دهد.

البته قابل ذکر است که این باشگاه مشتریان نیز با توجه به عملکرد مشتریان سطح بندی شده و همانند باشگاه مشتریان برندهای بزرگ خودروسازی دنیا در سطوحی مانند الماس، طلایی، نقره‌ای، برنز پلاس و برنز به مشتریان ارائه خدمت می‌کند که با توجه به وضعیت کلی صنعت خودروسازی کشور، یک اتفاق بسیار خوب محسوب می‌شود و طبیعتا نیازمند فعالیت و پویایی بیشتر نیز هست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.