مکمل بنزین
خبرداخلی

برگ سبز خودرو حکم سند رسمی خودرو را دارد!

یکی از مناقشات همیشگی مربوط به نقل و انتقالات خودرو، مساله مربوط برگ سبز است که در بسیاری از موارد بین خریدار و فروشنده به مشکل خورده و بعضا نیز جنجال‌هایی در مورد نقل و انتقالات غیرقانونی باعث می‌شود تا پای برگ سبز خودرو به میان آمده و البته حکم فصل الخطاب را داشته باشد ولی آیا این برگ از نظر قانونی ارزش چندانی دارد؟

به گزارش چرخان، محمدعلی پور مختار، عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: برگ سبز خودرو در حکم سند رسمی خودرو است. مردم باید توجه کنند که این برگ در حکم سند رسمی بوده و از نظر قانونی این حکم را دارد.

وی در ادامه با اشاره به سندهای صادر شده در دفاتر اسناد رسمی افزود: همچنین باید گفت که برگ سبز پلیس و سند رسمی خودرو که در دفاتر اسناد رسمی تنظیم و تحویل مشتریان می‌شود از نظر قانونی معتبر بوده و در مراجع قضایی ارزش مساوی دارند.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در ادامه به عدم الزام قانون برای نقل و انتقالات خودرو اشاره کرد و گفت: از نظر اعتبار قانونی و چیزی که مراجع قضایی به آن استناد می‌کنند، تفاوتی در سند رسمی و برگ سبز نیست و به همین دلیل الزامی برای دریافت سند رسمی دفترخانه‌ها وجود ندارد. به همین دلیل نیاز نیست برای معاملات خودرو به این دفاتر مراجعه شود.

گفتنی است که محمدعلی پور مختار، عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی این موضوع بارها تکرار کرده و به نظر می‌رسد که موضوع برگ سبز و سند دفاتر اسناد رسمی مشکلی است که علیرغم قوانین موجود سر دراز داشته و فعلا قابل حل نخواهد بود چرا که قبل از این قانونا اعلام شده بود که مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی الزامی است و حالا با صحبت‌های مربوط به این نماینده مجلس، باید گفت که لزومی در این کار نیست!

البته با توجه به رویه عرفی مردم و همچنین مشکلات مختلف، معمولا مردم هزینه‌های سنگین حضور در دفاتر اسناد رسمی را می‌پذیرند ولی آیا نباید از یک جا به بعد جلوی این هزینه‌های اضافی گرفته شده و با توجه به افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی، این بار سنگین از روی دوش معاملات خودرو کم شود تا افراد بیشتری قادر به خرید خودرو شوند؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا