مکمل بنزین
خبرداخلی

از واردات تسلای برقی میلیاردی تا کاهش شدید واردات خودروهای خارجی

واردات خودروهای خارجی در فروردین ماه سال جاری به کمترین حد خود رسید و البته این واردات نیز باقیمانده خودروهای دپو شده در گمرک بودند که پروسه ترخیص را طی کرده بودند و کار ترخیصشان به این ماه کشیده بود ولی در بین خودروهای وارد شده خودروهای جالبی نیز وجود داشت که از جمله آن می‌توان به یک دستگاه تسلای برقی اشاره کرد که حالا چیزی نزدیک به 3 میلیارد تومان در کشورمان ارزش خواهد داشت.

به گزارش چرخان، آمار مربوط به واردات خودروهای خارجی در فروردین ماه نشان می‌دهد که چیزی در حدود 70 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش وجود داشته و البته همین تعداد از خودروهای خارجی وارد شده به کشورمان با ارزش ریالی چند برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، وارد کشور شده‌اند.

خودروی تسلا مدل Y بریتانیاآمار گمرک کشور نشان می‌دهد که از خودروهای ترخیص شده در این ماه چیزی در حدود 330 دستگاه خودروی خارجی بوده است که در بین این خودروهای وارد شده یک تسلای برقی نیز حضور دارد که ارزش دلاری آن چیزی در حدود 130 هزار دلار بوده و با نرخ دلار امروز عدد ریالی آن بسیار قابل توجه خواهد بود.

منطقه شهید رجایی میزبان بزرگترین سهم واردات از این خودروها بوده که از مبدا کره جنوبی انجام شده و چیزی در حدود 6 میلیون دلار ارزش وارداتی بوده که از طریق این بندر صورت گرفته است. در رده بندی این واردات، کشورهای امارات، بریتانیا و عمان حضور دارند که رتبه‌های بعدی را در اختیار داشته و چین و آلمان نیز با چیزی در حدود 5 دستگاه خودرو در رتبه‌های آخر قرار دارند.

گفتنی است که خودروی تسلای برقی از گمرک غرب تهران وارد شده و مبدا آن نیز کشور آلمان گزارش شده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا