مکمل بنزین
خبرداخلی

پارس خودرو در مسیر پیشرفت قرار گرفت!

شرکت خودروسازی پارس خودرو که سال گذشته را با انواع مشکلات مختلف پشت سر گذاشته بود و به نظر می‌رسید روزهای پایانی فعالیتش را سپری می‌کند، ولی خبر حضور لادا باعث شد تا دوباره نامش در رسانه‌ها مطرح شده و امیدواری به جمع سهام‌داران این شرکت برگردد ولی گزارشات این روزهای پارس خودرو بهتر از آن چیزی است که انتظارش می‌رفت.

به گزارش چرخان، گروه خودروسازی سایپا که یکی از متضررین بزرگ خروج آمریکا از برجام و تحریم صنعت خودروسازی کشور به شمار می‌رفت، در زیرمجموعه خود یعنی پارس خودرو با مشکلات زیادی مواجه بود و به همین دلیل وضعیت این شرکت در ماه‌های اخیر علی‌رغم گزارشات مختلف این شرکت وضعیت چندان خوبی نداشت که حاصل آن زیان چند هزار میلیاردی در گزارشی بود که منتشر کرد.ساندرو پارس خودروپارس خودرو که سال گذشته و با تحریم‌های صنعت خودروسازی، عملا رابطه خود را با برلیانس و رنو از دست داد، وارد مشکلات عجیبی شد و از سوی دیگر موظف گردید تا همه تعهدات خود را با قیمتی تحویل مشتریان دهد که به وضوح زیان‌دهی بزرگ این شرکت در این اقدام قابل مشاهده است. این شرکت در حالی محصولات رنو و برلیانس را با قیمت‌های قبلی به مشتریان تحویل می‌دهد یا خواهد داد که در بعضی از آنها هزینه کرد این شرکت به مراتب بالاتر از عددی است که در فاکتور مشتریان لحاظ می‌شود!

درآمد 73 میلیارد تومانی از محل فروش محصولات عددی است که تا حدودی نگرانی سهامدارانش را برطرف کرد ولی این شرکت به راحتی می‌توانست این رقم را به بالای 100 میلیارد تومان رسانده و هیچ‌گونه تغییری در وضعیت عملکردی خود نداشته باشد! این نکته از آنجایی نشات می‌گیرد که تولید کمتر از 400 دستگاه خودرو در روز نشان دهنده فعالیت کم این شرکت بوده و بخش عظیمی از این تولید نیز به محصولات خانواده ایکس 100 سایپا تعلق می‌گیرد که به صورت کارمزدی تولید می‌شود و سود چندان زیاد و قابل توجهی برای پارس خودرو ندارد!

رشد 138 درصدی فروش این شرکت در اردیبهشت ماه البته حاصل از تحویل خودروهایی است که عملا بخش عظیم آن مربوط به تعرفه‌های قدیم بوده و به نظر می‌رسد سود تولید ایکس 100 مقداری نیست که فعلا مشکلات مالی پارس خودرو را حل نماید. البته این شرکت به شدت با بحث مشکلات قطعات روبرو بوده و باید دید که تولید حدود 150 هزار خودرو که در سال جاری پیش فروش شده به مرحله تحویل به مشتریان خواهد رسید یا خیر؟

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. اینهمه مرثیه سرایی کردید برای پارس خودرو که بیچاره شده و چنین و چنان، مجبوره به قیمت قدیم تحویل بده، تولیدش کم شده و هزار چیز دیگه. پس دقیقا کجای حالش بهتر شده اان؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا