مکمل بنزین
خبرداخلی

از هزینه‌های نگهداری اتوبوس تا مشکلات رانندگان با هزینه‌ها!

وسایل حمل و نقل مختلف علی‌الخصوص اتوبوس در حال حاضر در وضعیت بدی از لحاظ هزینه کرد روبرو بوده و مالکان این وسایل با هزینه‌هایی روبرو هستند که به نظر می‌رسد این افزایش هزینه به زودی در کرایه و هزینه‌های جانبی تاثیر خواهد گذاشت که در ادامه به جزئیاتی از این هزینه کرد اشاره می‌کنیم!

به گزارش چرخان، علی انصافی رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت فعالان این صنعت گفت: ابتدا باید بگویم که علیرغم افزایش هزینه‌ها و مجوزی که برای افزایش تعرفه‌ها دریافت کردیم، تعرفه را بالا نبردیم. شهرداری تهران در سال جدید تعرفه‌ای را اعلام کرده است که نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش پیدا کرده است. اما اتحادیه با توجه به وضعیت معیشتی مردم و افزایش هزینه‌های آنها، هنوز تعرفه جدید را اعمال نکرده و به نظر می‌رسد تا میانه سال جاری نیز این تعرفه‌ها تغییری نکند.

اتوبوسرئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری در ادامه گفت: در سال جاری روند قیمت روغن موتور و لاستیک اتوبوس صعودی بوده و افزایش هزینه قابل توجهی را در سید هزینه‌های رانندگان ایجاد کرده است و وضعیت بدی را ایجاد نموده است. در حال حاضر تعویض روغن موتور و فیلتر یک اتوبوس چیزی در حدود یک میلیون تومان برای رانندگان هزینه دارد.

انصافی در ادامه با اشاره به تناسب هزینه و درآمدها گفت: دولت باید در راستای تناسب بین هزینه و درآمدها از افزایش قیمت‌های فعلی جلوگیری کرده و وضعیت را مدیریت نماید. از سوی دیگر نیز بعضی از قطعات وسایل نقلیه نیز یافت نمی‌شود! در حال حاضر کمبود وسایل نقلیه احساس می‌شود و باید نسبت به این مشکل اقدامات لازم صورت بگیرد.

اتوبوسوی در ادامه گفت: بعضی از وسایل نقلیه در حال حاضر به دلیل نبود قطعه زمین گیر شده‌اند و از سوی دیگر نیز شاهد حضور قطعات چینی هستیم که هزینه‌های سرسام آوری را برای رانندگان ایجاد نموده است. از سوی دیگر با مشکلا کیفیت گازوئیل در سرتاسر کشور روبرو هستیم چرا که به نظر می‌رسد در تمام کشور گازوئیل یورو 4 و یورو 5 توزیع نمی‌شود و وسایل نقلیه با مشکل دودزایی روبرو شدند.

رئیس اتحادیه بنگاه‌های مسافربری در پایان گفت: همچنین در بحث قیمت اتوبوس نیز با روند افزایشی روبرو شدیم و در یکسال اخیر قیمت اتوبوس به بیش از دو برابر قبل رسیده است. همین موضوع منجر به عدم سرمایه‌گذاری شده و دولت باید برای حمایت از این بخش وارد شده و با اختصاص یارانه چرخ تولید را به حرکت درآورده و قیمت‌ها را کاهش دهد.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا