مکمل بنزین
خبرداخلی

مقصرین اصلی گرانی خودروهای داخلی مشخص شدند؛ آیا پای احتکار در میان است؟

گرانی خودروهای داخلی به قدری برای مسئولین و نهادهای مختلف حیاتی شده که اقدامات مختلفی از سوی آنها انجام شده و البته این دخالت‌ها زوایای مختلفی از وضعیت صنعت خودروسازی کشور را نمایان کرده و البته پای برخی از تخلفات را نیز به رسانه‌ها کشانده که از جمله آنها بحث احتکاری است که احتمالا از سوی خودروسازان وجود داشته و این خبری است که بعضی از دست اندرکاران صنعت خودروسازی مطرح می‌کنند.

به گزارش چرخان، فرهاد تجری نماینده مردم قصر شیرین و سر پل ذهاب در مصاحبه‌ای پیرامون وضعیت صنعت خودروسازی کشور و بازار خودروهای داخلی گفت: از جمله دلایلی که می‌توان برای بحث گرانی خودروهای داخلی مطرح کرد، نابسامانی‌های اقتصادی است که در حال حاضر وجود دارد. از دیگر دلایلی که می‌توان برای گرانی خودرو مطرح کرد مساله ارز است که دلیل اصلی این موضوع است. همچنین عوامل کاذبی چون مسائل روانی از دیگر دلایلی است که در مورد این گرانی می‌توان نام برد.

خودروهای داخلیوی در ادامه به دیگر دلایل گرانی خودروهای داخلی اشاره کرد و گفت: از دیگر دلایل این گرانی تحریم قطعات خودرو و عدم دسترسی به این قطعات و همچنین افزایش قیمت مواد اولیه از دیگر مواردی است که می‌توان در مورد این موضوع اشاره کرد. متاسفانه در حال حاضر خودرو به یک کالای سرمایه‌ای و لوکس تبدیل شده و به همین دلیل مورد توجه قرار گرفته و باعث گرانی آن شده است.

نماینده مردم قصر شیرین و سر پل ذهاب در ادامه به هجوم نقدینگی به بازار خودرو گفت: ر حال حاضر نقدینگی به بازار خودرو هجوم آورده است و دلالان نیز از این وضعیت سو استفاده کرده و منجر به گرانی‌های اخیر در بازار شده است. دلالان به قدری فعالند که یک شوک کوچک را به یک شوک بزرگ تبدیل می‌کنند و موج بزرگی را ایجاد می‌کنند که همین موضوع منجر به گرانی در بازار شده و بر وضعیت اقتصادی مردم نیز اثر می‌گذارد.

برگ سبز خودرو ازار خودروی عراق تنظیم سند خودرو داخلیوی در پاسخ به سوالی پیرامون شائبه احتکار خودرو توسط خودروسازان و همچنین نبود قطعه برای تکمیل خودروهای ناقص گفت: کمبودهای مربوط به قطعات ناشی از تاثیر تحریم است و البته احتکار و بحث‌های این چنینی نیز منطقی نیست. احتکار نه توجیه اقتصادی داشته و نه برای خودروسازان به صرفه است و به همین دلیل این شائبه منطقی نیست. اما انتظار داشتیم با توجه به تحریم گذشته، مدیریت بهتری روی این موضوع میشد و مشکلات این چنینی پیش نمی‌آمد. انتظار داشتیم که از قبل مدیریت لازم برای بحث قطعات انجام شده و وضعیت بهتر پیش می‌رفت.

گفتنی است که این شرایط در حالی ذکر شده است که مسئولین مختلف دست اندرکار صنعت خودروسازی کشور نسبت به خودروهای باقیمانده در انبار خودروسازان هشدار داده و حتی بعضا شایعاتی پیرامون عمدی بودن این اتفاق شنیده می‌شود که باید دید اقدامات مقتضی از سوی نهادهای قضایی بابت پیگیری اقدامات این شرکت‌ها صورت می‌گیرد و یا به طور کلی خودروسازی کشورمان پس از سال‌ها فعالیت، واقعا امکان تولید چند قطعه را در داخل کشور ندارد؟!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا