مکمل بنزین
خبرداخلی

خودروسازان به دنبال گرانی خودروهای داخلی؛ پژو 301 بالاخره قیمت خورد!

خودروسازان داخلی کشورمان که این روزها مشغول فروش محصولاتشان با قیمت‌های مربوط به بهمن 97 هستند و البته از این طریق سود خوبی را نصیب خود کرده و بازار را به یک تعادل نسبی می‌رسانند، در درخواستی عجیب به دنبال افزایش دوباره قیمت محصولاتشان هستند و به نظر می‌رسد که این گرانی به زودی در لیست محصولاتشان نمایان خواهد شد.

به گزارش چرخان، ایران‌خودرو و سایپا که از جمله شرکت‌های پرحاشیه یکسال اخیر صنعت خودروسازی کشورمان محسوب می‌شوند و حالا چند روزی است که خبر ورشکستگی احتمالی آنها مخابره می‌شود، به دنبال گرانی هر چه بیشتر محصولاتشان بوده و افزایش هزینه‌ها را عامل و دلیل اصلی این ماجرا عنوان می‌کنند.

پژو 301فیاض، مشاور وزیر صنعت کسی است که خبر درخواست خودروسازان را رسانه‌ای کرده و البته مصرانه بر روی این صحبت نیز پافشاری می‌کند که این به معنی گرانی نیست و صرفا اصلاح قیمتی است که خودروسازان به دنبال آن هستند. این مقام مسئول عنوان می‌کند که خودروسازان با توجه به افزایش هزینه‌های مربوط خدمات زیربنایی و سایر موارد به دنبال این اصلاح قیمت بوده و طبیعتا این شرکت‌ها نیز مانند سیار تولیدکنندگان این درخواست را دارند.

اما این اظهارنظرها در حالی است که تقی کبیری، عضو هیات‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که افزایش قیمت‌های 200 تا 300 درصدی در صنعت خودرو منطقی نبوده و می‌توان با مدیریت هزینه‌ها از این اتفاق جلوگیری کرد و به راحتی می‌توانستیم از این افزایش قیمت جلوگیری کنیم.

پژو 301این افزایش قیمت درخواستی خودروسازان در حالی است که در زمستان سال 97 نیز این درخواست از سوی خودروسازان به وزارت صنعت اعلام شد و پس از دریافت مجوز گرانی‌ها، عملا عرضه خودروسازان نیز بالا رفت ولی مشخص نیست که خودروسازان آیا می‌خواهند افزایش عرضه احتمالی روزهای آتی خود را که با توجه به فشارهای مجلس و نهادهای نظارت برای ترخیص خودروهای دپو شده در پارکینگ‌های این شرکت‌هاست، همراه با این افزایش قیمت کنند تا بتوانند از این طریق نیز سودی را نصیب خود کنند؟

اما این درخواست‌ها با توجه به تحریم‌ها و هزینه‌های ارزی خودروسازان نیز تا حدودی منطقی است ولی قطعا تولید خودروهایی که بیش از 20 سال سابقه تولید داشته و عملا به یک خودروی ایرانی تبدیل شده‌اند، با هزینه‌های گزاف از سوی ارز بسیار عجیب به نظر می‌رسد و بایستی مدیریت درستی بر این ماجرا وجود داشته باشد.

همچنین خبرها از ایران‌خودرو نشان میدهد که بیش از 80 درصد اقدامات لازم برای تولید پژو 301 انجام شده و با توجه به قول‌های مدیران این شرکت مبنی بر عرضه عمده این خودرو در سال 99، جزو اولین وعده‌هایی است که در صنعت خودروسازی کشورمان داده شده و در موعد مقرر عملیاتی می‌گردد.

شنیده‌ها از این شرکت نشان می‌دهد که قیمت احتمالی پژو 301 چیزی در حدود 200 میلیون تومان خواهد بود و خودرویی که قرار بود جایگزین خودروهای پرتیراژ این شرکت شده و در دسترس خرید عموم مردم قرار بگیرد حالا بالاتر از دناپلاس قیمت گذاری شده و به نظر می‌رسد که دست مردم عادی به این خودرو نخواهد رسید!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام مطمئن هستید 200 میلیون؟؟!!تا 99 اگر فرض بگیریم فقط فرض بگیریم که روانه بازار شود با توجه به اینکه فقط سگمنت و خازن و مقاومت ها و ecuهاو ورقه های المینیومی از خارج وارد میشود قطعا رو 250 باید حساب کرد در حالی که وعده اتومات ان را هم میدهند و حتی همین دنا پلاس توربو اتومات که سال بعد قرار است وارد بازار شود 250 میلیون آب میخورد!!{{کسانی که مخالف هستن حداقل یک کتاب علم اقتصاد و تجارت را مطالعه کنن} همه ترسم از اینست که بخواهند اندازه BMWسری 8 توش آپشن و تجهیزات ایمنی بریزند انگاه تا 500 هم محصولات ایرانی قیمت میخورند. هرکسی حضرت عزارئیل رو دید سلام منو بهش برسونه بگه عجیب منتظرم

  2. جناب ذاکری عذر میخوام دقیقا قیمت تولید و نصب هر ایربگ در ایران چند هست؟؟ منظورم انواع ایربگ مثل پرده ای و زانویی و جانبی و میانی و پشت سری و حتی تحتانی؟؟ آیا ایران به تولید انواع اقسام ایربگ تسلط دارد؟ با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا