مکمل بنزین
گوناگونخبر

ORA R1، محصول فانتزی چینی

ORA یک نام تجاری EV جدید تحت شرکت گریت‌وال چین است که بعد از معرفی یک شاسی‌بلند الکتریکی، اکنون خودروی شهری و کوچک R1 را معرفی نموده است. چهره‌ای کلاسیک‌ و فانتزی در عین حال هوشمند این خودرو نشان می‌دهد چین برای خودروسازی خود، اهداف بزرگی دارد که هیچ تحریم تجاری خاصی نمی‌تواند آنها را از حرکت باز دارد.

 قدرت 54 اسب بخار و 125 نیوتن‌متر نشان می‌دهد که آر وان، یک محصول کاملا شهری اقتصادی است که با باتری 33 کیلو وات ساعتی خود و طی مسافت 351 کیلومتری، تعداد دفعات حضور شما در ایستگاه‌های شارژ را محدود می‌کند. حداکثر سرعت 102 کیلومتر / ساعت و شارژ 80 درصد باتری در 45 دقیقه، از دیگر واژگی‌های R1 است.

از لحاظ قیمت هم این خودرو شرایط خوبی دارد و کمپانی با قیمت پایه 71.800 یوان، چیزی در حدود 10 هزار دلار، محصول خود را به بازار معرفی کرده است. ظاهر جذاب و کابین با کیفیت، ساده اما مدرن، باعث می‌شود تا کسانی که در شهرهای پر جمعیت همانند پکن، زندگی می‌کنند، R1 را برای فعالیت‌های روزانه خود انتخاب کنند. چیزی که در داخل کابین خودروی فانتزی چینی جلب توجه می‌کند، محل قرار گیری دکمه استارت، به شکل پاور رایانه‌های رومیزی در وسط داشبورد است. البته فضای خوب، نسبت به ابعاد کوچک نیز، یک بخش جذاب دیگر آروان است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کوچک – کم مصرف هزینه استهلاک پایین و بدون آلایندگی محیطی (صدا و دود )
    آینده شهرهای جهان در دست این خودرو هاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا