مکمل بنزین
گوناگونخبر

ابرخودروی مرسدس-AMG؛ اوج جذابیت،زیبایی و قدرت به زبان آلمانی!

شاید تاکنون نام ابرخودرویی که قرار است با همکاری مرسدس و AMG ساخته‌شده و بانام Project-One شناخته می‌شود، به گوشتان خورده باشد.

در واقع، این روزها با اینکه شرکت‌های قدرتمند و جذابی مانند مک لارن، ابرخودروی اسپیدتیل، بوگاتی با ساخت شیرون، استون مارتین با ساخت والکری، هیولاهای چهارچرخ را در دفتر تاریخ صنعت خودرو به یادگار می‌گذارند اما هیچ‌گاه نمی‌توان نام یک ابرخودروی جذاب از یک شرکت اصیل و پرآوازه مانند مرسدس را از یاد برد.

مک لارن اسپیدتیل

ابرخودرویی که مرسدس و AMG، آن را برای درنوردیدن جاده‌های معمولی و نه مسابقات، در نظر گرفته‌اند و با موتور فرمول یک که درون خود جای‌داده است، می‌تواند بیش از 1,000 اسب بخار قدرت را به زیر پای راننده خود منتقل کند.

طرح مفهومی پروژه یک، چیزی حدود دو سال پیش رونمایی شد اما تاکنون غیرازآن طرح مفهومی، هیچ مدل تولیدی از طرف این شرکت آلمانی، رونمایی نشده بود. طبق گزارش‌هایی که از مرسدس بنز به گوش می‌رسد، باید دو سال دیگر نیز منتظر ماند تا این شرکت، به‌صورت رسمی از ابرخودروی پرقدرت و فوق جذابش رونمایی کند.

اما چرا مرسدس این‌همه برای ساخت نسخه نهایی این ابرخودرو، معطل کرده است و مشکل کجاست؟ بر اساس گزارش‌ها، اینکه یک شرکت حتی اگر مرسدس بنز باشد، کار راحتی برای جاسازی یک قلب تپنده مربوط به خودروهای فرمول یک درون یک خودرویی که بتواند مجوز قانونی راندن در جاده‌های معمولی را داشته باشد، در پیش نخواهد داشت. کاری که جدای از شگفت‌انگیز بودن آن، می‌تواند یک چالش بزرگ برای مهندسان AMG نیز به شمار بیاید.

بر اساس همین گزارش، یکی دیگر از دلایل عقب افتادن معرفی رسمی و تولید نهایی Project One، دست‌کم گرفتن مهندسان این شرکت درزمینهٔ تطابق این موتور روی این خودرو، بوده است؛ زیرا آن‌ها باید یک موتور قدرتمند 1.6 لیتری 6 سیلندر را که تغییراتی نیز روی آن صورت گرفته است، بر روی یک خودرو با طراحی جاده‌ای، قرار دهند.

حتی تست های مربوط به به‌روزرسانی این خودرو و همچنین قوانین مربوط به استانداردهای محیط زیستی اروپا نیز، کارها را برای مرسدس سخت‌تر کرده است؛ اما مرسدس بنز و AMG، از مدت‌ها قبل قول تولید و عرضه ابرخودرویی را به مشتریانشان داده بودند که بتواند با موتور فرمول یک، حداقل 1,000 اسب بخار قدرت تولید کند. خودرویی که تنها 275 دستگاه از آن به تولید خواهد رسید و با برچسب قیمتی 2.7 میلیون دلاری، بدون شک مرسدس در پی هر چه سریع‌تر کردن فرایند ساخت این خودروی فوق جذاب است.

البته جدای از مسائل زیست‌محیطی، یک نکته جالبی وجود دارد و آن‌هم اینکه موتورهای خودروهای فرمول یک، مانند خودروهای معمولی دارای استارت داخلی نیستند. درواقع قبل از اینکه این موتورها بخواهند روشن شوند، روغن درون موتور باید گرم شده و سپس وجود یک موتور بسیار کوچک کنار موتور اصلی است که با چرخش بسیار سریع آن، می‌تواند صدای غرش موتور را به گوش دیگران برساند.

حال باید منتظر ماند و دید که مرسدس و AMG، چه زمانی قرار است این هیولای جذاب را معرفی رسمی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا