مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

اطلاعات فنی بوگاتی Chiron رسما منتشر شد؛ سرعت: 442 کیلومتر بر ساعت!

BUG-24

بوگاتی چیرون، جایگزین شایسته بوگاتی ویرون، سرانجام به طور رسمی از سوی شرکت خودروسازی بوگاتی معرفی شد تا به شایعات پایان داده و مخاطبانش را بهتر با این هیولای شگفت انگیز آشنا کند.

این خودرو از یک پیشرانه 8 لیتری W16 به همراه 4 توربو شارژ با قدرت 1479 اسب بخار قدرت و 1600 نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد، که در کم‌تر از 2.5 ثانیه سرعت این خودرو را از صفر به 100 کیلومتر بر ثانیه می‌رساند. این خودرو برای رسیدن به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به کمتر از 6.5 ثانیه و برای رسیدن به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت تنها به 13.6 ثانیه زمان نیاز دارد. اما در صورتی که کلید مخصوص بوگاتی برای کسب بالاترین سرعت ممکن را در جایگاه تعبیه شده‌ی آن وارد کنید، قادر خواهید بود به حداکثر سرعت محدود شده‌ی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت برسید! در واقع حداکثر سرعت چیرون توسط بوگاتی محدود شده است.

اما در صورتی که تمایل به کسب سرعت بیشتری داشته باشید، بوگاتی به صورت اختصاصی این امکان را برای شما فراهم خواهد کرد. این روند تحت نظر مهندسان بوگاتی با کنترل شرایط جوی و خودرو، انجام خواهند شد. در این حالت کسب سرعت ۴۴۲.۵ کیلومتر بر ساعت ممکن خواهد بود و بدین ترتیب چیرون نام خود را به عنوان سریع‌ترین خودرو‌ی شهری تاریخ ثبت خواهد کرد.

BUG-23

این اتومبیل در مقایسه با بوگاتی ویرون در سایزبندی بدنه، حدود 82 میلی‌ متر طولانی‌تر، ۴۰ میلی ‌متر عریض‌تر و ۵۳ میلی متر هم بلند‌تر از ویرون است که موجب افزایش ۱۵۵ کیلوگرمی وزن آن نسبت به ویرون هم شده و حالا به عددی 1995 کیلوگرمی دست یافته است.

بوگاتی حدود 500 دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد که تاکنون 150 دستگاه آن پیش فروش شده است. قیمت این خودرو 2.61 میلیون دلار اعلام شده و قرار است از ماه اکتبر امسال تولید آن در کارخانه Molsheim فرانسه آغاز شود.

این خودرو در نمایشگاه ژنو، از روز پنج شنبه در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.

BUG-27

BUG-5

علی اسدی

دانشجوی رشته مهندسی برق، نویسنده و مترجم در حوزه خودرو

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. بنظرم مدل ویتس خیلی از این خوشگلتره اونم با سرعت ۴۰۸کیلومتر یک خودروی خارق العادست ، من عاشقشم

  2. vayyyyyyy mahshar shodeeeee az in behtar nemishe… ama nagoftin chand sopape …chon goftan tedade sopapasham taqir karde

  3. فقط ماشین های المانی خاص همه چی تموم هستن خصوصا پورشه و بی ام و

      1. سلام خیلی عالی و ناز طراحی شده دست خوش دارین خداییش باید تو گینس ثبت بشه چون یه جِت بَک ساختن فقط قیمت دقیقش و نگفتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا