Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بهترین خودروهای به نمایش درآمده در موتورشو فرانکفورت 2019

موتورشو فرانکفورت 2019 آلمان که روزهای پایانی خود را سپری می‌کند، یک‌بار دیگر نه برای برندهای جذاب آلمانی بلکه برای تمامی برندها و شرکت‌های پیشتاز جهانی، زمینه‌ای شد تا بتوانند آخرین دستاوردها و طرح‌های مفهومی خود را در معرض دید مردم و رسانه‌ها قرار بدهند.

همان‌گونه که انتظار می‌رفت، خودروهای برقی در این نمایشگاه بزرگ خودرویی در مرکز توجه‌ها قرار داشته و خودروهایی مانند فولکس‌واگن ID.3 و پورشه تایکان توانستند با فن‌آوری‌های مدرن و ظاهر جذاب خود، طرفداران و مشتاقان زیادی را به سمت خود جذب کنند. همچنین در کنار این دو خودروی برقی جدید، خودروهای دیگری مانند واکسهال کورسا-ای و همچنین خودروی شهری آماده تولید هوندا e (سرواژه الکتریکی) نیز خود را به نمایش گذاشتند.

بااین‌حال، هنوز هم در این نمایشگاه، خودروهای احتراق داخلی سنتی هنوز باقدرت وجود داشته‌اند. یکی از برترین این خودروها، لندروور دیفندر کاملاً جدید بریتانیایی بود که توانست توجه زیادی به سمت خود جذب کند. همچنین آخرین ابرخودروی جذاب لامبورگینی موسوم به سیان باقدرت 808 اسب بخار (اگرچه یک نسخه هیبرید محسوب می‌شود) و نسخه جدید آئودی RS 7 اسپرت بک باقدرت 592 اسب بخار نیز رونمایی شدند.

درست مانند عرف همه‌ی موتورشوهای بزرگ جهانی، تنها خودروهای آماده ساخت نبودند که رونمایی شدند. بلکه طرح‌های مفهومی نیز توسط شرکت‌ها، حضور گسترده‌ای داشتند. با معرفی تعداد زیادی از خودروها و طرح‌های مفهومی اگرچه گلچین کردن بهترین آن‌ها در فرانکفورت 2019 دشوار است اما بازهم می‌تواند برترین‌ها را از بین آن‌ها پیدا کرد. با چرخان همراه باشید:

فولکس‌واگن ID.3

باوجود خبرهایی که خیلی قبل‌تر از این موتورشو از یک نمونه کاملاً جدید برقی توسط فولکس‌واگن منتشر می‌شدند و در هر دفعه نیز جزئیات جدیدی از این خودروی آینده‌گرایانه را منتشر می‌کردند، می‌شد حتی قبل از رونمایی، چهره این خودروی جذاب را به‌درستی حدس زد.خودروی موسوم به ID.3 که اولین خودروی برقی فولکس‌واگن بوده و برای اولین بار در این موتورشو به نمایش درآمد.

این خودروی برقی، در آن دسته از خودروهایی قرار می‌گیرد که می‌خواهد معادلات مربوط به آینده این برند را به نفع فولکس‌واگن رقم بزند. خودروی برقی که نه‌تنها قرار است یک نمونه باقیمت مناسب، با امکانات مدرن و زیاد و البته برقی باشد بلکه راه را برای دیگر خودروهای برقی این برند آلمانی نیز هموار کند.

کوپرا تاواسکان

شرکت کمتر شناخته‌شده کوپرا (Cupra) یک شرکت زیرمجموعه سئات اسپانیا محسوب می‌شود که سئات آن را در سال 2018 و به‌منظور ساخت خودروهای اسپرت با عملکرد بالا، تأسیس کرد. اکنون در این موتورشو، این شرکت نوپا نیز با معرفی تاواسکان شاسی‌بلند جذاب خود که یک نمونه کاملاً برقی محسوب می‌شود، مسیر روشن خود برای آینده را به‌خوبی ترسیم کرده است.

این خودروی شاسی‌بلند که طراحی جذاب و مدرنی را با زوایای تیز بدنه خود دارد، تنها یک طرح مفهومی بوده که قرار است تا پایان سال جاری میلادی، در مورد تولید شدن یک نسخه نهایی از آن توسط کوپرا تصمیم گرفته شود.

طرح مفهومی بی ام و 4

اگرچه همه‌ی خبرهای برتر مربوط به معرفی یک خودروی جدید، درنهایت به لندروور دیفندر و فولکس‌واگن ID.3 ختم می‌شود اما انگار شرکت باواریایی بی ام و نیز می‌خواهد از این قافله عقب نمانده و خود را با رونمایی یک طرح مفهومی جدید به‌خوبی به نمایش بگذارد. این خودرو که در کلاس محبوب شاسی‌بلند طراحی‌شده دارای چراغ‌های جلویی کشیده و جلوپنجره کلیه‌ای شکل دوقلویی است که امضای خاص طراحی این شرکت محسوب می‌شود.

در کل می‌توان به طرح مفهومی شاسی‌بلند بی ام و که هم ظاهر جذابی دارد و هم آینده مسیر طراحی این شرکت را به نمایش می‌گذارد، نمره بسیار بالایی را داد.

واکسهال کورسا e

شرکت واکسهال، یک شرکت بریتانیایی است که از زیرمجموعه‌های شرکت فرانسوی پژو-سیتروئن محسوب می‌شود. این شرکت نیز در موتورشو فرانکفورت، یک خودروی کوچک شهری را ارائه داد که مانند بسیاری از خودروهای رونمایی شده دیگر، دارای قوای محرکه برقی بوده و می‌تواند با یک شارژ کامل،131 کیلومتر مسافت را بپیماید.

طرح مفهومی 45 شرکت هیوندای

با معرفی خودروی موسوم به e توسط هوندا که یک طرح برقی داخل شهری محسوب می‌شود، هیوندای نیز برای رقابت با رقیب ژاپنی خود، چراغ سبز تولید یک خودروی برقی جدید را روشن کرد. این طرح مفهومی جدید هیوندای یک خودرویی است که طراحی مدرن را با سبک سنتی و قدیمی درهم‌آمیخته و سعی کرده تا سبک جدیدی از طراحی را درست مانند هوندا اوربان e به نمایش بگذارد.

آئودی AI:Trail

این طرح مفهومی جدید شرکت آئودی از آن طرح‌های جالب و البته متفاوتی است که می‌خواهد با همه‌ی طرح‌ها و خودروها تفاوت داشته باشد. اگرچه طراحی کلی این خودرو کمی عجیب و به‌دوراز طراحی‌های معمول خودروهای شاسی‌بلند به نظر می‌رسد اما نحوه پرداختن این شرکت به چنین طرح برقی که بتواند بانام AI یا همان هوش مصنوعی نیز همراه باشد، می‌تواند یک ایده تحسین‌برانگیز به‌حساب بیاید.

این خودرو همچنین دارای پهپادهایی است که می‌توانند بر فراز خودرو پرواز کرده و مسیر پیش روی آن را روشن کنند. آپشن جذابی که می‌تواند مقدار هوش مصنوعی این خودرو راکمی بالاتر ببرد.

 

منبع autoexpress
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.