مکمل بنزین
گوناگونخبر

میزان فروش جهانی تویوتا لندکروز چقدر است؟

درحالی‌که شرکت بریتانیایی لندروور در حال جشن گرفتن برای بازتولد خودروی قدرتمند و جذاب مدل دیفندر خود است، تویوتا ژاپنی نیز خودرویی بانام لندکروزر دارد که می‌خواهد به مناسبت فروش خوب و طولانی آن، جشن خود را داشته باشد.

شرکت تویوتا شاخه کشور استرالیا اعلام کرده است که خودروی نمادین شاسی‌بلند آفرود این شرکت، درزمینهٔ فروش جهانی توانسته از عدد بسیار بالای 10 میلیون دستگاه عبور کند. این میزان فروش چندمیلیونی لندکروز از سال 1951 و زمانی است که اولین نسل آن بانام تویوتا BJ شناخته می‌شد. نام‌گذاری که در سال 1954 به لندکروزر تغییر پیدا کرد.

اما شاید این سؤال برایتان پیش‌آمده باشد که چرا شاخه استرالیا تویوتا این عدد را برای لندکروز اعلام کرده است؟ دلیل این اعلام از طرف استرالیا این است که خریداران استرالیایی، تاکنون بیش از هر جای دیگری در سراسر دنیا این خودروی جذاب و پرقدرت تویوتا را خریداری کرده‌اند و به‌تبع این خودرو، از آن ماشین‌های پراهمیت برای استرالیایی‌ها محسوب می‌شود.

تویوتا لندکروزر در حدود 170 کشور و منطقه مختلف در سراسر دنیا تاکنون به فروش رفته است. از بین 10 میلیون دستگاهی که تاکنون به فروش رفته‌اند، تعداد 1.065 میلیون از آن‌ها، تنها در کشور استرالیا خریداری‌شده‌اند. این یعنی 10.6 درصد از فروش کل جهانی این خودرو تنها توسط این کشور صورت گرفته است.

سال 2018، تویوتا 318,000 دستگاه لندکروز به فروش رساند که از بین این تعداد بازهم بیشترین درصد یعنی 13.3 درصد و با تعداد بیش از 42,000 دستگاه از آن در استرالیا به فروش رفتند. این عدد برای کشور آمریکا که اتفاقاً مردم این کشور از طرفداران پروپاقرص خودروهای بزرگ و شاسی‌بلند هستند، بسیار متفاوت بوده تویوتا تنها 3,235 دستگاه از لندکروز را در ایالات متحد و در سال 2018 به فروش رسانده است.

مدیر بخش بازاریابی و فروش تویوتا در کشور استرالیا اعتقاد دارد که قابلیت اعتماد بالا، خوش‌ساخت بودن و قابلیت‌های مختلفی که این خودرو در اختیار راننده و سرنشینان قرار می‌دهد از کلیدهای موفقیت لندکروز در استرالیا هستند.

هم‌اکنون نیز این شاسی‌بلند ژاپنی در کشوری مانند آمریکا باقیمت پایه 85,165 دلار به فروش رفته و دارای یک موتور 5.7 لیتری 8 سیلندر باقدرت 381 اسب بخار و گشتاور 543.6 نیوتون متر نیز است. قدرتی که از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته خودکار به چهارچرخ خودرو (AWD) منتقل می‌شود.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. به نظر من عمده دلیل موفقیت در فروش این خودرو طراحی بیرونی و داخلی خودرو است.
    به جرات می توان گفت این خودرو در مقایسه با سایر خودروها در کلاس خود.بهترین طراحی را دارد
    البته این خودرو تقریبا همه نقاط مثبت را در خود جمع کرده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا