مکمل بنزین
خبرداخلی

تکلیف خودروهای خارجی باقیمانده در گمرک چه می‌شود؟

خودروهای خارجی باقیمانده در گمرک کشور به یک موضوع پیچیده برای اهالی بازار خودرو تبدیل شده و هر از چندگاهی شایعاتی پیرامون این موضوع منتشر می‌شود ولی مشخص نیست چرا دولت نسبت به این خودروها بی تفاوت بوده و اقدامی انجام نمی‌دهد.

به گزارش چرخان، دولت در دی ماه سال گذشته مصوبه‌ای را منتشر کرد که طی آن با سازوکار ویژه‌ای امکان ترخیص خودروهای دپوشده در گمرک وجود داشت. این مصوبه البته در اسفندماه سال گذشته به صورت اجرایی ابلاغ شد که به دلیل تعطیلات نوروزی و پس از آن نیز مهیا شدن زیرساخت‌ها عملا از اردیبهشت و خردادماه 98 امکان عملیاتی کردنش وجود داشت.

اما این مصوبه در تاریخ 15 تیرماه به اتمام رسید و چیزی در حدود 6 هزار خودرو که آماده ورود به سازوکار ترخیص بودند، بلاتکلیف ماندند! چیزی در حدود 1500 دستگاه خودرو فقط یک یا دو مرحله تا ترخیص کامل فاصله داشتند که به یکباره با این مشکل روبرو شدند. خبرها حاکی از آن است که دولت نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده و به دلیل تمدید یکباره مهلت ترخیص، حالا نسبت به تمدید دوباره اقدام نمی‌کند.

از سوی دیگر این مشتریان شرکت‌های واردکننده هستند که اعتراضات خود را نسبت به این شرکت‌ها وارد کرده و مشکلاتی را برای شرکت‌های مذکور ایجاد نموده‌اند. حالا باید دید که آیا مسئولین مربوطه نسبت به تعیین تکلیف خودروهای مذکور اقدام می‌کنند یا خیر!

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. که خب البته خدا رو شکر همیشه تو این کشور مشکل زیرساخت بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا