مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتوخبر

نگاهی به موتورسیکلت منحصربه فرد و سفارشی هوندا CB650

موتورسیکلت سفارشی و منحصربه‌فرد هوندا بانام CB650 اکنون در مقابل شما حاضرشده است تا ظاهر استثنائی و خاص خود را به نمایش بگذارد.

نکته جالب در مورد این موتور این است که CB650 در طراحی خود از موتورهای موسوم به کافه-ریسر دهه شصت یا هفتاد میلادی الهام گرفته است. در کنار این الهام گیری از طراحی قرن بیستم، مؤلفه‌های مدرن و جذابی نیز به نمای کلی آن افزوده‌شده است.

همیشه و در طول تاریخ بوده‌اند افراد، گروه‌ها و حتی شرکت‌های علاقه‌مندی که برای این نوع از موتورهای خاص، علاقه خاصی نیز نشان داده و با سفارشی کردن آن‌ها چهره‌های متنوع و جذابی را توانسته‌اند درنهایت تولید کنند.

بدنه این هوندا سفارشی نیز از جنس آلومینیوم و به‌صورت دست‌ساز بوده که درنهایت به‌صورت قطعات مجزا به یکدیگر جوش‌کاری شده است. همچنین مخزن سوخت و دنباله کشیده شده آن برای نشستن راننده نیز از یک قسمت واحد تشکیل‌شده تا بتواند در کنار فریم قسمت جلویی، نمای زیباتری به موتور ببخشد.

لاستیک‌های بزرگ و رینگ‌های 19 اینچی آلومینیومی درست به‌گونه‌ای طراحی‌شده و قرارگرفته‌اند تا بتوانند هماهنگی قسمت عقب با قسمت میانی موتور را بهتر و جذاب‌تر کنند. همچنین، خروجی‌های چهارگانه اگزوز که هر جفت آن‌ها در یک‌طرف موتور قرارگرفته‌اند نیز بارنگ نقره‌ای در قسمت وسط طراحی به‌صورت کشیده به چشم می‌خورند.

روی زین موتور نیز از چرم تمساح استفاده‌شده که البته برای نشستن راننده، چندان ارگونومیک نیست. در نمای کلی نیز باید ترکیب رنگی مناسب، هارمونی در طراحی مکانیکی قطاعت و استفاده از قطعات مکانیکی به‌جای الکترونیکی را می‌توان از مواردی دانست که CB650 هوندا را بیش‌ازپیش خاص کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا