مکمل بنزین
خبرداخلی

سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی سهمیه‌بندی شد

سهمیه‌بندی شدن بنزین موضوعی است که ماه‌ها در صحن علنی مجلس و جلسات دولت مورد بحث بوده و نظرات مختلفی پیرامون آن وجود داشته است ولی شنیده ‌ها حاکی از این است که سهمیه‌بندی بنزین کارت سوخت شخصی عملیاتی شده و از این به بعد این محدودیت در سوخت‌گیری مردم برقرار خواهد بود.

به گزارش چرخان، چند وقتی است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به مردم هشدار می‌دهد که برای سوخت‌گیری از کارت سوخت شخصی استفاده کنند که علیرغم این هشدار نسبت به بدون سقف و محدودیت بودن آن نیز اشاره می‌شده است. حالا خبرها حاکی از آن است که نه تنها این موضوع صحت نداشته بلکه محدودیت 250 لیتر ماهانه برای این کارت سوختها اعمال می‌شود.

این محدودیت سوخت‌گیری ماهانه در حالی است که بسیاری از خودروهای مردم برای مسافرکشی در تاکسی‌های اینترنتی استفاده شده و 250 لیتر بنزین در ماه صرفا کفاف یک هفته آنها را می‌دهد و مشخص نیست که این قشر از مردم برای تامین مابقی نیاز خود باید چه اقدامی کنند؟ البته گفتنی است که کماکان امکان سوخت‌گیری با کارت سوخت جایگاه‌داران فراهم است ولی همین اعمال محدودیت ماهانه برای کارت سوخت‌های شخصی باعث خواهد شد تا مردمی که به قانون احترام گذاشته و از کارت شخصی برای سوخت‌گیری استفاده می‌کردند، به خیل استفاده کنندگان از کارت سوخت جایگاه‌داران بپیوندند.

شهرام رضایی مدیربرنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در مصاحبه‌ای اعلام کرد: سیستم سامانه هوشمند سوخت به نحوی طراحی شده که با توجه به سابقه برای کارت سوخت‌های شخصی عدد 250 لیتر را به عنوان سقف در نظر می‌گیرد و این محدودیت برای مردم اعمال می‌گردد. شاید بعضی از افراد به دلیل سوخت‌گیری مداوم با کارت سوخت شخصی به این سقف رسیده باشند ولی از بین 22 میلیون کارت موجود حدود 1000 کارت به این سقف ماهانه رسیده‌اند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه مردم با به پایان رسیدن سقف 250 لیتری چه باید بکنند، گفت: فعلا کارت سوخت جایگاه‌داران در این صورت وجود داشته و جوابگوی نیاز مردم خواهد بود.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا