مکمل بنزین
خبرداخلی

موفق‌ترین خودروساز کشورمان از نظر یکی از مسئولین خودروسازی کشور!

صنعت خودروسازی کشورمان مدت‌هاست که درگیر و دار مشکلات زیادی قرار گرفته و صد البته که هیچ وقت به آن روند مطلوب نرسیده است. ولی در این میان بعضی از شرکت‌ها از عملکرد خوبی برخوردار بوده و توانسته‌اند نسبت به کلیت این صنعت از رشد خوبی برخوردار باشند. به نظر می‌رسد که گروه بهمن با توجه به گفته‌های دبیر انجمن خودروسازان حائز شرایط مربوط به این تعریف هست!

به گزارش چرخان، احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: مشکلات مربوط به گروه بهمن ناشی از تحریم‌های صنعت خودروسازی بوده و این گروه نمونه خوبی برای رشد و نمو در صنعت خودروسازی ما محسوب می‌گردد. خصوصی سازی در صنعت ما مانند خصوصی سازی در سایر صنایع است و تفاوتی بین آنها وجود ندارد. در صورتی که قانون به طور کامل در خصوصی سازی شرکت‌ها رعایت شده و اصول آن نکته به نکته لحاظ شود، شاهد اتفاقات بد نخواهیم بود و رعایت اصول خصوصی سازی را می‌توان در گروه بهمن مشاهده کرد.

صنعت خودروسازیوی در ادامه به ظرفیت‌های این شرکت اشاره کرد و گفت: گروه بهمن از جمله شرکت‌هایی است که پس از خصوصی سازی توانست طی دو سال به ظرفیت 3 برابری برسد و فعالیت خوبی را به ثبت برساند. این گروه توانست خودروهای جدیدی را به خط تولید خود اضافه کند و آپشن‌های مختلفی را نیز به این محصولات بیافزاید که همگی از موفق بودن خصوصی سازی در گروه بهمن حکایت دارد.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در ادامه گفت: این گروه خودروساز با برنامه‌ریزی درست و با کمترین حجم سرمایه گذاری توانست رضایت مشتریان را جلب کرده و عملکرد خوبی در بازار به ثبت برساند. خصوصی سازی در این شرکت باعث شد تا محصولات تولیدی از 2 ستاره کیفی به 4 ستاره کیفی ارتقا پیدا کنند و از سطح کیفی بسیار خوبی برخوردار شوند. از سوی دیگر اینکه این شرکت وقتی که تحت نظر دولت بود، به طور مداوم ضرر اعلام می‌کرد ولی حالا به سوددهی رسیده است.

وانت کاراوی در ادامه افزود: اضافه کردن نیروهای متخصص و رفع مشکلات مربوط به نیروی انسانی از دیگر کارهایی بود که در گروه بهمن انجام شد. همچنین این خودروساز توانست رتبه‌ها و دستاوردهای زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله بهره‌وری داشته باشد که می‌توان به نمونه‌هایی از قبیل جمع آوری شرکت‌های وابسته که کارایی خاصی نداشتند و یا ادغام در یک شرکت اشاره کرد که باعث شد بهره‌وری گروه بهمن بالا برود.

نعمت بخش در پایان گفت: این شرکت به دلیل برنامه ریزی‌های مناسب و اصول مربوط به شرکت داری توانسته در دوران تحریم‌ها عملکرد خوبی داشته باشد و نه تنها اقدام به تعدیل نکند، بلکه نیروهای خود را حفظ نماید. تجربه نشان داده است که دولت نتوانسته بنگاه‌داری کند و بایستی اقدامات مربوط به خصوصی سازی شرکت‌ها پیگیری شده و این روند به روال اصلی خود بازگردد. با خصوصی سازی می‌توان حقوق سهامداران و منافع شرکت را حفظ کرد چرا که دولت قادر به این کار نیست. به نظر من گروه بهمن یک خودروساز موفقی است که فقط با تحریم‌ها به این مشکلات افتاده است.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. گروه بهمن پس از مالکیت شرکت کروز، بدون توجه به مشکلات زیربنایی تنها به افزایش درآمد سهامداران خصوصی یعنی سه نفر خلاصه شد. با سیاست های خصمانه منابع انسانی و مدیریتی به پایین ترین سطح رضایت منابع انسانی رسید. نیروهای منتقد را به سرعت تعدیل کرد. درآمد امروز آن نه حاصل از عملکرددرست بلکه ناشی از فشار مضاعف به کارکنان و سود حاصل خودروهای دپو شده ارز دولتی و فروش به نرخ آزاد بوده است. جرایم احتکار ایسوزو گواه بخشی از سیاست های خصمانه آن است. تنوع خودروهای موجود حاصل طرحهای توسعه قبل از مالکیت کروز بوده است. هنوز رکورد تولید حتی نیمی از تیراژ سالهای قبل گروه بهمن توسط کروز حاصل نشده است. گروه بهمن در بالاترین آمار حدود 3000 نفر نیروی مستقیم داشته و الان با وجود تعدیل بخشی از آن ها، کروز آمار گروه بهمن را 4000 نفر اعلام می کند. این همه آمار و اطلاعات وارونه و نقض از کدام منبع استخراج می شود؟
    آیا خیانت کروز در احتکار قطعات برقی ایران خودرو و سایپا و تحمیل افزایش شدید قیمت خوروهای داخلی فراموش شده؟
    رانت خبری جای تاسف دارد.

  2. گروه بهمن پس از مالکیت شرکت کروز، بدون توجه به مشکلات زیربنایی تنها به افزایش درآمد سهامداران خصوصی یعنی سه نفر خلاصه شد. با سیاست های خصمانه منابع انسانی و مدیریتی به پایین ترین سطح رضایت منابع انسانی رسید. نیروهای منتقد را به سرعت تعدیل کرد. درآمد امروز آن نه حاصل از عملکرددرست بلکه ناشی از فشار مضاعف به کارکنان و سود حاصل خودروهای دپو شده ارز دولتی و فروش به نرخ آزاد بوده است. جرایم احتکار ایسوزو گواه بخشی از سیاست های خصمانه آن است. تنوع خودروهای موجود حاصل طرحهای توسعه قبل از مالکیت کروز بوده است. هنوز رکورد تولید حتی نیمی از تیراژ سالهای قبل گروه بهمن توسط کروز حاصل نشده است. گروه بهمن در بالاترین آمار حدود 3000 نفر نیروی مستقیم داشته و الان با وجود تعدیل بخشی از آن ها، کروز آمار گروه بهمن را 4000 نفر اعلام می کند. این همه آمار و اطلاعات وارونه و نقض از کدام منبع استخراج می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا