مکمل بنزین
خبرداخلی

ایران‌خودرو و سایپا عامل گرانی خودرو هستند، قوه قضاییه ورود می‌کند؟

گرانی اخیر بازار خودروهای داخلی باعث شده تا بسیاری از مسئولین مرتبط در این صنعت وارد عمل شده و مصاحبه‌های زیادی پیرامون آن داشته باشند ولی خبرگزاری ایسنا مصاحبه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد ایران‌خودرو و سایپا به گمان یکی از مسئولین تهرانی، عامل گرانی اخیر بازار خودرو هستند. در صورت صحت این مطلب باید منتظر ورود قوه قضاییه به این تخلفات باشیم!

به گزارش چرخان، سعید موتمنی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در مصاحبه‌ای پیرامون این موضوع گفت: افزایش قیمت اخیری که در بازار شاهد آن بودم در خودروهای پرتیراژ ایران‌خودرو و سایپا بوده ولی در خودروهای بالای 100 میلیون تومان این دو شرکت تغییر چندانی را شاهد نبودیم. باید بگوییم که در این بخش از محصولات دو شرکت عرضه مناسبی از سوی خودروسازان صورت نمی‌گیرد و گرانی به وجود می‌آید که در صورت عملکرد مناسب خودروسازان این گرانی‌ها نیز رخ نخواهد داد.

تولید ایران‌خودرو خودروسازانوی در ادامه افزود: وقتی نوسانی در بازار ارز وجود ندارد و ثبات در این بازار حکم‌فرماست طبیعتا نباید در بازار خودرو نیز نوسانی رخ دهد ولی این اتفاق افتاده که دلیل آن عدم عرضه مناسب از سوی خودروسازان است. این گرانی به دلیل عدم توانایی شرکت‌ها در تامین نیاز بازار بوده و عرضه متناسبی وجود ندارد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در ادامه با اشاره به لزوم ورود سازمان‌های نظارتی به این موضوع گفت: بایستی سازمان‌هایی مثل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به این ماجرا وارد شوند و چرایی افزایش قیمت‌های اخیر بازار را بررسی نمایند. به طور مثال در هفته‌های اخیر شاهد کاهش عرضه خودروهایی مثل پراید و پژو 206 به بازار بودیم و خودروسازان در این محصولات فاکتور کمی را صادر کرده‌اند.

گروه سایپا تحویل خودرو سایپا خودروهای سایپاوی افزود: نهادهای نظارتی از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باید پاسخ دهند که چرا ایران‌خودرو و سایپا قادر به تامین نیاز بازار نیستند و عرضه کمی در بازار دارند؟ اقدامات خودروسازان باعث شده تا فاصله قیمتی کارخانه و بازار بالا رفته و وضعیت فعلی را شاهد باشیم. وقفه‌ای که در مساله عرضه محصول توسط ایران‌خودرو و سایپا وجود داشته منجر به وضعیت فعلی شده است.

موتمنی در ادامه گفت: در صورتی که عرضه خودرو به درستی توسط خودروسازان عملیاتی شود و وقفه‌ای در این زمینه وجود نداشته باشد، به طور قطع شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار نیز خواهیم بود. همچنین وضعیت فعلی به گونه‌ایست که خریدار کمی در بازار وجود داشته و هر کسی که اقدام به خرید کند، متضرر خواهد شد.

پژو 207 صندوقدار ایران‌خودروموتمنی در ادامه با توصیه به عدم خرید خودرو توسط مردم گفت: در حال حاضر بازار ارز ثابت بوده و نوسان چندانی در بازار وجود ندارد. به همین دلیل افزایش قیمت خودرو نیز منطقی نبوده و مردم نباید برای خرید خودرو عجله کنند. مردم باید صبر کنند تا وضعیت با عرضه خودروسازان متعادل شود و قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

این مسئول بازار خودرو در پایان با اشاره به حذف خودروهای پراید و پژو 405 از چرخه تولید گفت: مردم تصور می‌کنند که با حذف یک خودرو، قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. در این صورت مردم با تقاضای کاذب خود به گرانی‌ها دامن می‌زنند ولی در حقیقت با حذف یک خودرو از چرخه تولید، به مرور از ارزش آن کاسته می‌شود. با حذف یک خودرو مردم به دنبال خرید خودروهای جایگزین می‌روند و از خرید خودروی قدیمی خودداری می‌کنند.

ذاکری

بعضی وقت‌ها می‌شه با یک چیز کوچک بزرگ‌ترین شادی‌ها رو خلق کرد و بعضی وقت‌ها کل دنیا هم جمع بشن، نمی‌تونن خوشحالت کنن... قصه من و تیبای خودم همینه... باهاش زندگی می‌کنم و خوشحالم! در چرخان از اخباری می‌نویسم که می‌دونم برای خیلی‌ها جالبه و مفیده!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. گران شده دیگه گران نکنید قسطی بدین مردم نقدندارن

  2. وقتی خودرویی تولیدش متوقف میشود قطعاطشم تولید نمیشود پس چرا باید شاهد افزایش قیمتش باشیم چرا مردم به این فکر نمیکنند باید قیمتش برعکس کاهش چشمگیری داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا