Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

بی ام و از راز قلب تپنده 1,800 سی سی Boxer خود پرده برداشت!

شرکت باواریایی بی ام و، هنوز هم در حال کار، بر روی بزرگ ترین قلب تپنده باکسر (Boxer) خود بوده و می‌خواهد آن را بیش از پیش ارتقا و توسعه دهد. البته اگرچه هنوز جزئیات دقیقی از این موتور حجیم و قدرتمند بی ام و موجود نیست اما این را می‌دانیم که این شرکت، به‌جای یک طرح، دو طرح مفهومی جدید از این موتور را تولید کرده است. حال، تولید کننده نام‌آشنای اهل مونیخ، جزئیاتی از این موتور جذاب و تازه وارد خود را به اشتراک گذاشته است.

برای اولین بار، تصاویر مربوط به موتور موسوم به بیگ باکسر در آخرین ماه سال 2018 به نمایش درآمد. موتوری که با حجم 1,800 سی‌سی بر روی دوموتور سیکلت مختلف از دو شرکت طراحی قرارگرفته بود و حال، خود بی ام و تصمیم گرفته تا آن را بر روی طرح مفهومی R18 خود امتحان کند.

اکنون این را میدانیم که این موتور قرار است در سال 2020، به مرحله تولید نهایی برسد. تا آن موقع که این موتور می‌خواهد قدرت و گشتاور لازم را در اختیار موتور کروزر آلمانی R18 قرار دهد، اطلاعات بیشتری از آن موجود نیست. تنها حجم موتور و تعداد سیلندرها هستند که اکنون برای ما روشن‌شده‌اند. نه چیزی بیشتر؛ اما اکنون می‌توانیم تصویری را مشاهده کنیم که درون این بلوک حجیم و قدرتمند بی ام و را به نمایش می‌گذارد.

اول‌ازهمه اینکه، حجم دقیق موتور،1,802 سی‌سی بوده و دو سیلندر قرارگرفته در آن، دارای پیستون های آلومینیومی هستند. نکته جالب این است که خود این بلوک موتور به همراه سیستم ورودی هوا و سیستم انتقال قدرت،110.8 کیلوگرم وزن داشته که عدد بسیار بالایی برای موتور محسوب می‌شود.

همچنین، طراحی سوپاپ قرارگرفته در قسمت بالایی موتور که با دو عدد میل سوپاپ همراه شده است، از روی موتورهای مدل باکسر بی ام و مربوط به سال 1936 بانام R5 الهام گرفته‌شده است. بی ام و به منظور جلوگیری از لرزش بیش از اندازه میل سوپاپ به خاطر حجم زیاد سیلندرها، یک یاتاقان یا همان بلبرینگ اضافی را در مرکز این محور قرار داده است.

اما در مورد قدرت و گشتاور تولید چطور؟ این موتور حجیم و هیولایی بی ام و چه قدرتی می‌تواند تولید کند؟

انتظار می‌رود که این قلب تپنده، بتواند 91 اسب بخار قدرت و 158 نیوتون متر گشتاور را در دور موتور 3,000 rpm تولید کند. همچنین بی ام و گفته است که این موتور می‌تواند تا نهایت دور 5,750rpm را نیز تحمل کند. حال باید تا سال 2020 منتظر ماند و دید که بی ام و چگونه می‌خواهد با این موتور غول‌پیکر و طرح R18 کروزر خود، همه را متعجب کند.

منبع Rideapart
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.