مکمل بنزین
موتور سیکلت - پلاس موتو

یک شرکت فرانسوی، از جلیقه مجهز به کیسه هوا الکترونیکی موتورسیکلت رونمایی کرد!

دنیای موتورسیکلت‌ها نیز درست مانند صنعت جذاب خودرو که هر روزه در مقیاس جهانی و از طرف شرکت های پیشتاز و حتی نوپا، خبرهایی از فن‌آوری‌هایی مدرن به گوشمان می‌خورد، جذاب و پرفرازونشیب است.

در همین راستا، یک شرکت تولید کننده لباس‌ها و پوشش های مخصوص موتورسواری اهل فرانسه، به‌تازگی، کیسه‌های هوایی را طراحی کرده است که داخل جلیقه موتورسوار جای گرفته و می‌تواند در مواقع لزوم، کار خود را در یک‌هزارم ثانیه انجام دهد. به این صورت که این یک کابل از کیسه هوا به موتور متصل شده است و زمانی که این کابل از موتور جدا شود، این کیسه هوا می‌تواند در عرض یک میلی ثانیه، متورم شده و از آسیب رسیدن جدی به بدن موتورسوار در اثر برخورد به زمین جلوگیری کند.

برای سال های گذشته، این شرکت فرانسوی بانام Helite، در حال کار، بر روی حسگرهایی بوده است تا بتواند از طریق آن‌ها، کیسه‌های هوایی مخصوص موتور سوار را مدیریت کرده و اکنون توانسته این فن‌آوری را به بازار برساند. بخش جالب در مورد راه حل شرکت فرانسوی این است که این سیستم از دو حسگر استفاده کرده که یکی از آن‌ها درون خود جلیقه موتورسوار و دیگری نیز بر روی فرمان موتور نصب‌شده‌اند.

سنسور موجود بر روی موتور، می‌تواند در زمان 32 میلی ثانیه و سنسور نصب‌شده بر روی جلیقه موتورسوار نیز در زمان 62 میلی ثانیه، واکنش نشان می دهند. در واقع حسگر قرارگرفته روی موتور به این خاطر است که بتواند حادثه‌های با سرعت‌پایین و همچنین حادثه‌های ایستا را تشخیص دهد. حادثه ایستا یا ثابت به این معنا که یک وسیله نقلیه دیگر، به موتورسیکلت ایستاده و ثابت در جای خود، اصابت کند. این سنسور، با باتری عرضه‌شده است که 5 سال مداومت خواهد داشت و همچنین هیچ نیازی نیز به متصل شدن به دیتا و سرورهای GPS ندارد.

اما مشتریان این سیستم جذاب، می‌توانند آن را با یا بدون سنسور قرارگرفته روی موتور خریداری کنند؛ زیرا خود شرکت گفته است که این سنسور برای مسابقات موتورسواری که در سرعت‌های بالایی حرکت می‌کنند، عملاً کارایی نداشته و بی فایده است.

دو مدل جدید از این لباس مجهز به ایربگ بانام های Turtle2 (به معنای لاک پشت) و GP Air در اوایل سال 2020، در دسترس خواهند بود. همچنین این شرکت در حال کار، بر روی یک کوله‌پشتی است که همین کارایی کیسه هوایی را داشته باشد. هنوز قیمت این لباس ها اعلام‌نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا