مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس جی ال ای 2021 با قدرت 302 اسب بخار رونمایی شد

پس از گذشت شش سال زمان و همچنین فروش بیش از یک‌میلیون دستگاه، اکنون خودروی آلمانی مرسدس GLA آماده است تا بتواند با تغییرات گسترده‌ای وارد نسل دوم خود شده و جایگزین جدید پس از اولین نسل موفق خود به شمار بیاید.

درواقع، مرسدس با تغییراتی که در نسل جدید این خودرو داده، این را ثابت کرده است که GLA جدید، تنها یک نمونه فیس لیفت نبوده و قرار است با ظاهر شاخص و جذاب خود چه در داخل کابین و چه طراحی خارجی، وارد نسل جدیدی بشود.

اولین تغییری که این خودروی تازه‌وارد کرده، تغییراتی است که در بحث اندازه‌های طراحی، طول بدنه و فاصله محوری، به خود دیده است. این اندازه‌ها باعث شده تا سرنشینان داخل خودرو، بتوانند فضای بیشتری را برای پای خود، شانه‌ها و حتی آرنج احساس کنند.

در بحث قوای محرکه و قلب تپنده نیز باید گفت که نسخه مربوط به بازار آمریکا GLA، دارای یک موتور 2 لیتری توربوشارژ بنزینی خواهد بود که می‌تواند 221 اسب بخار قدرت و 350 نیوتون متر گشتاور را از طریق یک جعبه‌دنده 8 سرعته دو کلاچه اتومات، به زیر پای راننده منتقل کند. این موتور و قدرت تولیدی آن، خودروی تازه‌وارد را قادر می‌سازند تا بتواند در زمان 8.6 ثانیه، از حالت سکون به‌سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده و همچنین سرعت نهایی 209 کیلومتر بر ساعت را نیز بپیماید.

اگر هم کسی خواهان قدرت و گشتاور بیشتری از مرسدس GLA خود باشد، می‌تواند با صرف هزینه بیشتر، نسخه AMG GLA 35 را خریداری کرده که 302 اسب بخار قدرت و 400 نیوتون متر گشتاور را از یک موتور با همان حجم 2 لیتری 4 سیلندر، تولید می‌کند. مدلی که می‌تواند در زمان تنها 5 ثانیه به‌سرعت 96 کیلومتری رسیده و سرعت نهایی آن نیز به عدد 250 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

البته مرسدس بنز برای بازار اروپا، نسخه‌های متعددتری را در نظر گرفته که از نسخه پایه با موتور 1.3 لیتری و قدرت 161 اسب بخار گرفته تا نسخه AMG GLA 45 که می‌تواند قدرت 382 اسب بخار را تولید کند، شامل می‌شود. همچنین نسخه‌های پلاگین هیبرید و دیزل این GLA نسل جدید نیز برای بازارهای هدف مرسدس، قابل سفارش خواهند بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا