مکمل بنزین
خبر

لکسوس؛ راضی کننده ترین برند خودروسازی در آمریکا

یک مطالعه جدید که توسط مرکز شاخص سنجی رضایت مشتریان در آمریکا انجام‌شده است نشان می‌دهد که میزان رضایت مردم از خودروهایشان نسبت به سال گذشته میلادی، کاهش پیداکرده است.

بر اساس این تحقیق، میزان رضایت مشتریان، به میزان 3.7 درصد نسبت به سال 2018 کاهش پیداکرده و به نمره 79 از 100 نمره رسیده است. این کاهش رضایت، هنگامی رخ‌داده است که 21 برند از 27 برند موجود در این مطالعه، با کاهش سطح رضایت از طرف مشتریان آمریکایی مواجه شده بودند.

با نگاهی به آمار موجود در این تحقیق، بالاترین رضایت مشتریان مربوط به خودروهای برند ژاپنی لکسوس بوده که با نمره 84 همراه شده است. نمره‌ای که این برند را با اختلاف ناچیزی، بالاتر از مرسدس بنز و با نمره 83 قرار می‌دهد. پس‌ازاین دو برند نیز، بالاتر رضایت مشتریان، مربوط به برندهای آئودی، بی ام و، هوندا، اینفینیتی، لینکلن، سوبارو و ولوو بوده که با نمره 82 از 100 از طرف مشتریان، همراه شده‌اند.

اما از طرف دیگر، شرکت آمریکایی فیات-کرایسلر نیز یکی از بازندگان این تحقیق درزمینهٔ رضایت مشتریان محسوب می‌شود. به‌طوری‌که این شرکت، که دوج و کرایسلر از زیرمجموعه‌های آن محسوب می‌شوند، به ترتیب با نمره‌های 74 و 71، امتیازدهی شده‌اند.

درحالی‌که بیشتر برندها با شیب کوچک کاهشی درزمینهٔ رضایت مشتریان همراه شده‌اند اما دراین‌بین، استثناهای قابل‌توجهی نیز وجود دارند. برای مثال، برند اینفینیتی که زیرمجموعه لوکس نیسان محسوب می‌شود، با بالاترین شیب افزایشی همراه شده و از نمره 78 سال گذشته به نمره 82 در سال 2019، رسیده است. در کنار این برند لوکس ساز ژاپنی، دو برند مرسدس و شورلت نیز توانسته‌اند با چنین افزایش رضایت مشتریان، مواجه شوند.

دراین‌بین، نیسان و فولکس‌واگن نیز بالاترین شیب کاهشی را تجربه کرده و 6 درصد از رضایت مشتریان خود را ازدست‌داده‌اند. پس‌ازاین دو شرکت نیز، برند جیپ با کاهش 5 درصدی، از برندهایی بوده که با کاهش قابل‌توجه همراه شده است.

بر اساس این مطالعه، افزایش قیمت خودروها به خاطر وجود تعرفه‌ها، راضی نبودن مشتریان از فن‌آوری خودروهای و هم‌چنین میزان مصرف سوخت خودروهایشان، از دلایلی بوده‌اند که برندها را به‌صورت کلی، نسبت به سال گذشته با کاهش 3.7 درصدی رضایت مشتریان همراه کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا