مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

شاسی بلند تیوان و پیکاپ ریچ پلاس؛ جدید ترین محصولات سایپا و زامیاد

به تازگی در فضای مجازی عکس هایی از محصولات جدید زامیاد منتشر شده است که نشان دهنده جان گرفتن دوباره این شرکت با تولید این خودروها است.
همان طور که در مطالب قبلی به معرفی وانت جدید زامیاد با نام پادرا پلاس پرداختیم، حال خبر از رونمایی و احتمالا عرضه چند محصول جدید این خودروسازی نیز به گوش رسیده است.

یکی از این محصولات ریچ پلاس است. این پیکاپ در چین با نام ریچ عرضه شده و بدلیل این که زامیاد قصد تولید نسل قبل در کنار نسل جدید را دارد، پسوند پلاس را بر روی این نسخه نصب کرده است.
ریچ پلاس برای اولین بار در نمایشگاه خودرو شیراز 97 به نمایش درآمد و قرار بود تا در خط تولید پارس خودرو جای بگیرد ولی با توجه به تولید نسخه های وانت و به خصوص نسل گذشته ریچ در زامیاد، این خودرو نیز در زامیاد به تولید خواهد رسید.

این خودرو قرار است با طراحی جدید به بازار عرضه شود، به طوری که در نمای جلو، این پیکاپ تغییرات زیادی را به خود دیده است و در بحث طراحی و به خصوص جلو پنجره و چراغ ها میتوان گفت که از نسل های گذشته تویوتا هایلوکس کپی برداری شده است. در کابین هم شاهد تغییرات کمی نسبت به مدل قبلی یا همان ریچ هستیم.
ریچ پلاس دارای موتور 2400 سی سی تنفس طبیعی است که با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی قادر به تولید 139 اسب بخار، قدرت و 217 نیوتن متر، گشتاور است. طبق گفته شرکت دانگ فنگ، حداکثر سرعت این پیکاپ 160 کیلومتر است و مصرف سوخت ترکیبی 8.2 لیتر است.
امکانات این پیکاپ به شرح ذیل است:
– دارای مانیتور و جی پی اس
– دوربین دید عقب و سنسور هشدار موانع در عقب خودرو
– شیشه های برقی
– دارای دو ایربگ
– دارای اهرم تعویض حالت دیفرانسیل
– و …

با توجه به این که این خودرو دارای قابلیت چهار چرخ متحرک است، پس خریداران این خودرو به فکر آفرود نیز خواهند افتاد. البته که اگر زامیاد، ریچ پلاس را با قیمت مناسب عرضه کند، این خودرو میتواند تا عنوان ارزانترین پیکاپ تولیدی دو دیفرانسیل را نصیب خود کند.

خودرو بعدی این برند ایرانی، تیوان (TIVAN) نام دارد. این خودرو نیز مانند پادرا پلاس، از شرکت چینی FODAY به ایران خواهد آمد.
شاسی بلند جدید زامیاد در چین با نام لندفورت شناخته شده ولی بدلیل درصد داخلی سازی بالا و برخی مسائل قرار است با نام ایرانی تیوان به سراغ خط تولید زامیاد برود.

عکس های کاتالوگ این خودرو در زیر قابل مشاهده است:

تیوان را میتوان قدرتمند ترین خودرو سواری ساخته گروه خودروسازی سایپا در دو دهه اخیر نامید. این خودرو دارای موتور 2000 سی سی توربوشارژ ساخته میتسوبیشی است که با اتصال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک و دستی، توانایی تولید 215 اسب بخار، قدرت و 320 نیوتن متر، گشتاور را دارد.
آن طور که معلوم است زامیاد قصد دارد تا تیوان را در دو مدل دو دیفرانسیل و تک دیفرانسیل عرضه کند. همچنین در نمونه دو دیفرانسیل، این خودرو هفت نفره خواهد بود.
امکانات و ویژگی های زامیاد تیوان به شرح ذیل است:
– دارای کابین ارتقا یافته و فوق مستحکم (به نقل از کاتالوگ)
– دارای تهویه مطبوع دو کاناله و تصویه هوا
– تنظیم تهویه مطبوع به صورت لمسی
– دارای روکش صندلی چرمی
– چهار چرخ متحرک
– دوربین 360 درجه
– سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه ای
– صندلی راننده برقی
– آینه های تاشو برقی و دارای گرمکن و راهنما
– ترمز دستی برقی و اتوهولد
– سانروف
– آینه فتوکرومیک
– و …

این خودرو دارای ترمز کمکی ABD ،EBD و .. است. از اصلی ترین رقبا این خودرو میتوان به فوتون ساوانا، JMC S350 و در رده بالاتر، هاوال H9 است. با توجه به یکسان بودن موتور هر چهار خودرو، بحث اصلی، امکانات و خدمات پس از فروش خواهد بود و با توجه به پشتیبانی شرکت سایپا از زامیاد انتظار داشته در صورت ورود تیوان به بازار، بازار شاسی بلند های این رده را به هم بریزد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. قرار بود سایپا بعد از برجام به مونتاژ چانگان CS75 مشغول بشه اما انقدر دست دست کرد تا برجام بر باد رفت و حالا باید بشه مونتاژکار برند گمنام و بی اصالت Foday که یقینا قابل قیاس با چانگان نیست

    1. سایپا این محصول رو مونتاژ نخواهد کرد، بلکه یکی از زیرمجموعه های آن که زامیاد است به تولید این خودرو پرداخت خواهد کرد

    1. تیوان اسم یک گردنه است در خراسان شمالی …مسیر مشهد به درگز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا