مکمل بنزین
تحلیلیخبر

آغاز تحویل اولین سری چری آریزو5 گازسوز در چین

چری، به عنوان یکی از پیشگامان صنعت خودرو در چین، نه تنها در حال توسعه خودروهای برقی و چه بسا هیبریدی است، بلکه چندی است به فکر تولید خودروهای گازسوز برای ناوگان تاکسیرانی چین نیز افتاده است.
تا به امروز، چری 5 نوع محصول خود را طی 20 سال اخیر تبدیل به تاکسی کرده که طبق اعلام رسانه های چینی، مشتریان و رانندگان این محصولات، از خودروهای خویش راضی بوده اند و چه بسا برخی از این ها رکورد رانندگی تا یک میلیون کیلومتر را نیز به ثبت رسانده اند.


اما امروز شاهد عرضه ششمین محصول چری یعنی آریزو5 گازسوز و تحویل آن به تاکسیرانان هستیم.
در تاریخ 13 آوریل 2020 مصادف با 25 فروردین 99، 3000 نفر از 60000 ثبت نام کننده به آریزو5 گازسوز، در استان هایی همچون آنهویی، شاندونگ، هبی و … خودروهای خود را تحویل گرفتند.
در این رویداد، معاون مدیرکل بازاریابی چری به معرفی آریزو5 گازسوز پرداخت و گفت:
این خودرو به عنوان یک خلاقیت دیگر از سوی شرکت چری و با هدف کاهش هزینه های مصرف خودرو به ویژه برای رانندگان تاکسی طراحی شده است. همچنین چری توانسته قیمت خودرو و هزینه نگهداری را کاهش دهد. به طوری که فیلترهای اصلی و روغن ویژه نسخه گازسوز، برای این خودرو تنها 120 یوآن قیمت دارد.


محصول جدید چری با توجه به تغییر سوخت مصرفی توانسته است که از آزمون های محیط زیستی قبول شده و الزامات آن را نیز رعایت کند.
آریزو5 گازسوز دارای موتور 1600 سی سی تنفس طبیعی است که با اتصال به گیربکس 5 سرعته دستی، توانایی تولید 66 کیلو وات قدرت را دارد. این خودرو مصرف سوخته کمی داشته به طوری که بر اساس گفته چری در 100 کیلومتر تنها 7 متر مکعب، سوخت مصرف کرده است.
در این نسخه شاهد حذف دی لایت (چراغ روز)، سانروف و تغییر رنگ سپرهای عقب و جلو نسبت به بدنه اصلی هستیم.
در نمونه های تحویلی نیز، رینگ های 10 پره جای خود را به قالپاق داده است.


از امکانات این خودرو میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
– دارای مانیتور و نویگیشن
– مجهز به یونیزر هوا و فیلتر PM 2.5
– شیشه های برقی
– مجهز به ترمز های ABS و EBD
– دارای سامانه کنترل پایداری ساخت بوش
– آینه های راهنما دار
– دارای نمایش میزان فشار بر تایرها (TPMS)
– و …


چری با ثبت فروش خوب این محصول در چین، به فکر صادرات این خودرو نیز خواهد افتاد، به خصوص به بازار ایران.
زیرا ایران یکی از بزرگترین پتانسیل ها برای فروش محصولات چری محسوب شده و هم بدلیل افزایش قیمت بنزین در ایران، میتواند گزینه مناسبی برای مردم و هم برای ناوگان تاکسیرانی خواهد بود.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا