مکمل بنزین
رپورتاژ

برای ماشین دار شدن، خرید لیزینگی را تجربه کنید!

با افزایش هر روزه قیمت خودرو و کاهش قدرت خرید، در حال حاضر خرید اقساطی خودرو بهترین و تنها گزینه برای خریداران است.

به گزارش چرخان، بنابر اعلام کاراف، چه‌بسا بسیاری از ما برای خرید خودرو موردنظر خود ماه‌ها پس‌انداز کردیم ولی به‌جای خرید آن، تنها نظاره‌گر افزایش زیاد قیمت خودرو بوده‌ایم درحالی‌که خریدارانی که در سال گذشته با پول خود به‌صورت اقساطی اقدام به خرید نموده‌اند دارای سرمایه‌ای بیش از سال گذشته خود هستند.

به‌عنوان نمونه شخصی که در ۲ سال قبل، یک خودروی سراتو آپشنال ۲۰۰۰ را اقساطی و به قیمت ۱۰۶ میلیون خریداری نموده است با در نظر گرفتن افت سال به مدت ۲ سال و کارکرد ۴۰.۰۰۰ کیلومتر می‌تواند آن را به قیمتی در حدود ۳۵۰ تا ۳۷۰ میلیون تومان به فروش برساند. عددی که رشد آن بسیار بیشتر از سود بهره خرید لیزینگی خودرو هست. همین امر اهمیت و نیاز به لیزینگ را در این بازار رو به رشد و دارای تورم نشان می‌دهد. ولی با چه شرایطی؟!

کلاه‌برداری در روز روشن!

با توجه به تقاضا بالا در بازار خودرو، افزایش قیمت دلار، ممنوعیت واردات و عدم عرضه فوری خودروی تولید داخل که تنها به‌پیش فروش‌های بلندمدت بسنده کرده‌اند، بسیاری از دلالان و فروشندگان خودرو در قالب فروش اقساطی شروع به‌پیش فروش اقساطی خودروها کرده و مردم از سردرگمی و ناچاری از قیمت‌های بالای موجود در بازار به دام آن‌ها می‌افتند. همچنین در حالت دیگر بسیاری از آن‌ها که فروش اقساطی انجام داده‌اند در کنار دریافت سودهای گزاف، بعد از پایان اقساط خودرو، برای سند زدن و از رهن خارج کردن خودرو طلب مبالغ زیادی از خریدار می‌کنند.

محدودیت‌های خرید لیزینگی:

شرکت‌های لیزینگی عموماً هر ماشینی را لیزینگ نمی‌کنند و یا فقط خودروهای صفر را لیزینگ کرده و یا به علت پیچیدگی‌ها ارزش‌گذاری برای مدل و کیلومتر و ساخت آن محدودیت می‌گذارند، این در حالی است که به علت ممنوعیت واردات و کم بودن عرضه به نسبت تقاضا، حجم بسیاری از معاملات خودروی کارکرده هست. درنتیجه حق انتخاب خریدار به نسبت بودجه‌ای که در نظر گرفته بسیار کم می‌شود.

محدودیت بعدی که بسیار هم مهم است وضعیت سند خودرو است. در خریدهای لیزینگی سند خودرو در طول مدت‌زمان بازپرداخت اقساط به نام شرکت لیزینگ باقی می‌ماند که محدودیت زیادی برای خریدار به وجود می‌آورد. هیچ‌کس از آینده خبر ندارد و خریدار اگر نیاز مبرم به فروش خودرو خود پیدا کند نمی‌تواند کاری از پیش ببرد. البته گزینه تسویه زودتر از موعد راهکار این قضیه است ولی بسیاری از شرکت‌های لیزینگی حتی گزینه تسویه زودتر از موعد را نیز حذف کرده‌اند و یا هزینه اضافی بابت این کار از خریدار می‌گیرند.

چگونه خرید خوب و مطمئن داشته باشیم؟

برای خرید لیزینگی خودرو اولین و مهمترین کار استفاده از شرکت‌های معتبر و ثبت شده هست ولی شما نیاز مبرم به یک مشاور خوب در این زمینه دارید، تا هم با مشاوره‌های تخصصی خود بهترین خودرو را با توجه به بودجه شما معرفی کرده و هم تمامی مراحل اخذ وام را برای شما پیگیری نماید.

راهکار چیست؟ شرکت کاراِف (www.carf.ir) به‌واسطه پشتوانه و اعتبار خود و با قراردادی که با بانک‌ها و شرکت‌های معتبر لیزینگ منعقد کرده به‌راحتی و در کمترین زمان برای متقاضیان خرید اقساطی خودرو، تسهیلات بانکی و شرایط لیزینگ خودرو را فراهم می‌کند. تمامی فرایندها در چهارچوب پروتکل‌های قانونی و نرخ‌های مصوب انجام می‌شود و متقاضی به‌راحتی می‌تواند خودروی موردنظر خود را بدون هیچ محدودیتی خریداری کند.

از مزایای تسهیلات ارائه شده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– اعطای تسهیلات تا مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان با نرخ‌های مصوب بانکی

– سند خودرو به نام خریدار و امکان آزاد بودن آن

– اقساط تا ۶۰ ماه

– امکان تسویه زودتر از موعد

– بدون محدودیت در برند، مدل، کیلومتر و سال ساخت

– عدم نیاز به بیمه بدنه اجباری

– وجود طرح‌های متنوع و متناسب با هر بودجه

– وجود شرایط ویژه برای مشاغل خاص (پزشکان، مهندسان، وکلا، سردفتران، اعضای هیئت علمی دانشگاه، خلبانان و ناخدایان)

تنها با ثبت درخواست در سایت شرکت کاراِف (www.carf.ir) و یا تماس با مشاوران کاراِف می‌توانید به‌سادگی از این تسهیلات در کمترین زمان استفاده کرده و بدون هرگونه محدودیت خودرو مدنظر خود را خریداری کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا