مکمل بنزین
گوناگونخبرداخلی

زمان رونمایی از کراس اوور ایرانی توسط مدیرعامل ایران خودرو اعلام شد

فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو روز گذشته در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه 2 سیما حضور پیدا کرد و توضیحاتی درباره شرایط فعلی و آینده این خودروساز ایرانی داد. او با مقدمه ای گفتگو را آغاز کرده و گفت: شروع با همکاری تمامی همکاران مجموعه ایران خودرو و زنجیره تامین آهنگ تولید از آبان ماه سال گذشته روند رو به رشدی داشته است. در اردیبهشت ماه سال 99 و تا امروز تعداد 43269 دستگاه خودرو تولید کرده ایم، این درحالی است که در اردیبهشت سال گذشته عدد تولید خودرو 34 هزار دستگاه بوده است. در مجموع از ابتدای سال تاکنون نیز 58273 دستگاه خودرو به تولید رسانده ایم، در صورتی که سال کاری امسال به دلیل کرونا با یک هته تاخیر آغاز شده است.


او درباره شرایط قیمت گذاری شورای رقابت نیز ضمن قدراتی از ارکان و نهادهای مرتبط با قیمت گذاری که همه به دنبال برقراری آرامش در بازار هستند گفت: مبنای قیمتی فرمول شورای رقابت مبنای شرایط سال 90 است در صورتی که خودروها برمبنا شرایط استانداردی، زیست محیطی و ایمنی این سال تولید نشده است. در سال 90 الزام برای موتورهای تولیدی استانداردهای یورو 2 بوده در صورتی که درحال حاضر موتورها براساس یورو 4 تولید می شود و آمادگی برای تولید یورو 5 نیز وجود دارد. استانداردهای خودرویی در این سال، 55 مورد بوده در صورتی که الزام فعلی اعمال استانداردهای 85 گانه است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که همه هزینه ها را نباید به گردن مردم بیندازیم افزود: ما به دنبال کاهش هزینه ها در عوامل درونی هستیم. در سال گذشته تعداد 412 هزار دستگاه خودرو تولید و به بازار عرضه شده است، بیشترین تیراژ برای یک محصول 150 هزار دستگاه بوده که این عدد در هیچ جای دنیا تولید اقتصادی به حساب نیامده است. خودروساز باید تیراژ را افزایش داده و محصولات مشترک تولید کند. در تمام دنیا تعداد زیاد محصول براساس تعداد محدود پلتفرم تولید می شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو مهم ترین مسیر دستیابی به موضوع خرید ارزان را افزایش تیراژ تولید دانست و گفت: نباید به زنجیره پایین دست فشار بیاوریم، وقتی تیراژ افزایش یابد قیمت تمام شده سازنده نیز کاهش می یابد.

با رانا هیبریدی ایران خودرو آشنا شوید
وی تعداد پروژه های ساخت داخل را 45 مورد شامل 85 قطعه اعلام کرد و گفت: درحال حاضر 37 قطعه به تولید انبوه رسیده که این قطعات قبلا بصورت وارداتی در خط تولید استفاده شده و به طور متوسط 20 درصد در قیمت تمام شده و قیمت خرید کاهش ایجاد کرده است. پروژه های دیگری را نیز به حوزه های دیگر از جمله صنایع دفاع که به فرمان رهبری در این میدان حضور یافته سپرده ایم که بخشی از این را برعهده داده گرفته است.
مقیمی بخش اصلی وابستگی صنعت خودرو را در حوزه الکتریکال عنوان کرد و گفت: امروز در دنیا 40 درصد بهای تمام شده یک خودرو به این حوزه برمیگردد. پروژه های متعددی تعریف کرده ایم و با حمایت معاونت علمی و فن آوری ریاست جمهوری به زودی پلتفرم الکتریکال خودرو را در گروه صنعتی ایران خودرو رونمایی خواهیم کرد که دست کم 30 تا 40 میلیون دلار صرفه جویی سالانه ایجاد خواهد کرد.

تحویل سری جدیدی از معوقات ایران خودرو
وی درباره دپو خودروهای بدون پلاک گفت: هیچ خودرویی حق خارج شدن از نمایندگی و یا خودروساز بدون پلاک را ندارد. خودروهایی که در نمایندگی تحویل مشتری خواهد شد قطعا دارای پلاک است اما ممکن است به خواست مشتری روی آن نصب نشود. مشخصات فردی صاحب خودرو مشخص است، ممکن است مشتری مصرف کننده نباشد و ترجیح دهد خودرو پلاک نداشته باشد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: قطعا حق با مردم است اما هیچ اقدامی نبوده که ما بتوانیم و انجام نداده باشیم، درحال حاضر تمامی مکانیزم های فروش محصول را متوقف کرده ایم و صرفا مسیر فروش اینترنتی اجرا می شود.

عرضه محصولات جدید


مقیمی از عرضه محصول جدید K132 در بهمن امسال خبر داد و گفت: کراس اووری را در خردادماه رونمایی خواهیم کرد که در اوایل سال آینده وارد بازار خواهد شد.
وی با اشاره توقف پروژه پژو 301 تصریح کرد: هیچ محصولی از ایران خودرو بدون نام و نشان این شرکت تولید نخواهد شد. شرکت های خارجی باید بدانند که نخواهند توانست هر وقت که بخواهند با ترک بازار کشور صنعت خودرو را با چالش روبرو کنند.


مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در ادامه از اتمام مراحل طراحی مفهومی موتور کم مصرف خبر داد و گفت: از نمونه تولید شده آن به زودی رونمایی خواهیم کرد و ساخت آن را به بخش خصوصی خواهیم سپرد.
وی از تولید انبوه گیربکس شش سرعته خبر داد و گفت امسال تعداد 10 هزار سمند، رانا و دنا را مجهز به این گیربکس تحویل مشتریان خواهیم داد. گیربکس نیمه اتوماتیک AMT را که حاصل دسترنج مهندسان ایرانی است و بومی سازی شده نیز به زودی تولید و روی محصولات نصب خواهد شد.
مقیمی با بیان این که هر گاه به توان داخلی اعتماد کرده ایم پاسخ مناسبی هم گرفته ایم گفت: این موضوع به ویژه در صنعت خودرو نتایج مثبت و سازنده ای داشته است.

 

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا