مکمل بنزین
گوناگونخبر

کیا سی وی 2022؛هر آن چه که در مورد جدیدترین کراس اوور برقی اسپرت کیا میدانیم

با حرکتی ملایم ولی مطمئن، می‌توان گفت که خودروساز کره‌ای می‌خواهد تا یک خودروی کراس اوور جذاب را در سال آینده میلادی رونمایی کند. البته این کراس اوور، یکی از مدل‌هایی است که در بین خودروهای آینده برقی این شرکت دیده‌شده و ازنظر نوع کلاس نیز در بین کلاس سنتی شاسی‌بلند و خودروهای لیفت بک موسوم به CV، طبقه‌بندی می‌شود.

البته اگرچه هنوز اطلاعاتی در مورد این کراس اوور آینده کیا اعلام‌نشده است اما آنچه از تصاویر جاسوسی برمی‌آید، این خودرو ازنظر نوع طراحی، چیزی بین کیا فوتورون (Futuron) و طرح مفهومی است که این شرکت در نمایشگاه بین‌المللی 2019 چین و همچنین در موتورشو ژنو سوئیس، به نمایش درآورده بود. حال با چرخان باشید تا با شمه‌ای از اطلاعات ابتدایی این طرح اولیه از کراس اوور جدید کیا، بیشتر آشنا شویم.

نگاهی آینده نگارانه به مقوله طراحی

کیا در طراحی این کراس اور، از ایده‌هایی که در طرح‌های مفهومی خود به‌کاربرده بود استفاده کرده است. تأکید کیا در طراحی این خودرو، بر روی هرچه خاص‌تر بودن و اسپرت بودن نمای نهایی بوده است که جلوپنجره معروف «ببری» این شرکت که به‌عنوان امضای تخصصی آن نیز محسوب می‌شود، اکنون نمای جالب‌توجه‌تر و باریک‌تری را به خود می‌بیند. جالب است بدانید که تولید مدل‌های CV توسط کیا، برای اولین بار بوده که قرار است با زبان طراحی جسورانه‌تر، تهاجمی‌تر و با نگاهی بیشتر به آینده خودروها، وارد مرحله طراحی و تولید نهایی شود.

اما جدای از طراحی قسمت جلوی خودرو، چراغ‌های تمام LED، خطوط برجسته بر روی کاپوت که زیبایی نمای جلو را چندین برابر کرده، شاید بتوان گفت جالب‌توجه‌ترین قسمت از این خودرو، طراحی قسمت عقب آن باشد. جایی که چراغ‌های فوق باریک LED، در دو طرف نمای پشتی، زیبایی بسیار منحصربه‌فردی را به این قسمت بخشیده‌اند.

قوای فنی، اسب بخار و گشتاور تولیدی

اگرچه هنوز هیچ خبری مبنی بر اعداد مربوط به قوای فنی و گشتاور تولیدی این خودروی کراس اوور کیا اعلام‌نشده است، اما بر اساس بعضی از گزارش‌ها، این خودروی برقی می‌تواند با یک شارژ کامل، مسافت 500 کیلومتر را پیموده و همچنین با فناوری برق جریان مستقیم (DC) شارژ سریع، می‌تواند در کمتر از 20 دقیقه شارژ شود.

فضای داخل کابین

در داخل تصاویر جاسوسی از CV، تصویری که ما را به داخل کابین آن ببرد، موجود نیت؛ اما با توجه به کلاس موجود می‌توان انتظار یک فضای مناسب و جادار را برای سرنشینان آن داشت. همچنین یک صفحه‌نمایش دیجیتال بزرگ، مسئولیت به نمایش گذاشتن سیستم‌های کاربردی و سرگرمی را برای راننده و سرنشینان بر عهده دارد.

در مورد سیستم تمام خودران نیز به‌احتمال‌زیاد کیا CV، قسمتی از آن را بر روی خود خواهد دید. فن‌آوری‌هایی مانند ترمز اضطراری، حفظ خودرو بین خطوط، هشدار برای سرنشینان عقب و مواردی ازاین‌دست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا