مکمل بنزین
گوناگونخبر

با مشخصات و ویژگی‌های جدیدترین شاسی‌بلند QX55 اینفینیتی ژاپن آشنا شوید

خودروی لوکس شاسی‌بلند اینفینیتی (برند زیرمجموعه نیسان ژاپن) QX55، یعنی اولین خودروی کوپه کراس اوور این شرکت از زمان رونمایی از QX70 nee FX در سال 2017 به این‌طرف، آماده است تا بتواند در این کلاس خودرویی محبوب و پرفروش، به رقابت با رقیبان خود بپردازد. برند ژاپنی قرار است اولین رونمایی خود را در تاریخ 11 نوامبر سال جاری یعنی حدود سه ماه دیگر از طریق لایو استریم، داشته باشد.

اینفینیتی، خودروی شاسی‌بلند تازه‌وارد QX55 خود را تحت عنوان «بازگشت به کلاس کوپه کراس اوور لوکسی که دو دهه پیش حرکت آن را شروع کرده بود» نامیده است.

همان‌گونه که از نام این خودروی جدید نیز برمی‌آید،QX55 از شاسی و پلتفرم کراس اوور کوچک QX50 بهره می‌برد و می‌خواهد یک رقیب قدرتمند برای خودروهای اروپایی همچون بی ام و X4 و مرسدس بنز GLC کوپه شود. البته هنوز تصاویر زیادی از این شاسی‌بلند تازه‌وارد منتشرنشده است اما بر اساس گزارش‌ها، خطوط بدنه فراوان و مدرن، اسپویلر کوچک در قسمت عقب بر اساس تصویر و موارد دیگر، ازجمله ویژگی‌هایی هستند که اینفینیتی برای خودروی جدید خود در نظر گرفته است.

برند لوکس زیرمجموعه نیسان، هنوز در مورد قوای محرکه این خودرو اطلاعاتی را ارائه نداده است؛ اما می‌توان از هم‌اکنون این‌گونه تصور کرد که این خودروی شاسی‌بلند با یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ 2 لیتری خطی همراه خواهد شد که از قبل نیز در QX50 دیده‌شده است. موتوری که می‌تواند 268 اسب بخار قدرت (200 کیلووات) و 380 نیوتون متر گشتاور را به زیر پای راننده خود منتقل کند. هم‌چنین انتظار می‌رود که یک سیستم انتقال قدرت CVT چرخ جلو محرک (FWD) یا چهارچرخ محرک (AWD)، با این خودرو همراه شود.

ازآنجایی‌که نمایشگاه خودرویی لس‌آنجلس 2020 به علت همه‌گیری ویروس کرونا، به تعویق افتاده است، هنوز مشخص نیست که اینفینیتی به‌صورت رسمی، چه زمانی را برای رونمایی این خودرو در نظر گرفته است. هنوز باید منتظر ماند و دید که با توجه به رویدادهای لغو یا موکول شده به زمان دیگر خودرویی که اتفاق افتاده است، این شرکت به‌جز لایو استریم خود، چه برنامه‌ای را برای رونمایی در نظر گرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا