مکمل بنزین
گوناگونخبر

با رقیب چینی تسلا بیشتر آشنا شوید!

شرکت‌های خودروسازی چینی از سال‌های گذشته، همواره سعی کرده‌اند تا بتوانند بازارهای خودرویی بیشتر و بزرگ‌تری را در اختیار گرفته و سودآوری خود را از این طریق افزایش بدهند. درواقع به‌نوعی می‌توان گفت که بازار خودرویی ایالات‌متحده و ورود به آن از آرزوهای شرکت‌های چینی بوده است. البته شاید این موضوع بتواند با شرکت چینی ایکس پنک موتورز (Xpeng Motors) چین تغییر کند. بر اساس گفته‌های خبرگزاری CNBC، استارتاپ خودروهای برقی چینی، می‌خواهد تا خود را برای عرضه سهام در بورس نیویورک آماده کند.

برند ایکس پنک، در حال حاضر دو مدل خودرو را برای بازار خود چین، در نظر گرفته است. خودروهای شاسی‌بلند G3 و سدان P7 این دو مدل خودرو هستند که این استارتاپ تازه‌وارد چینی عرضه می‌کند. خودروی سدان این شرکت چینی، یکی از رقبای اصلی تسلا مدل S و تسلا مدل 3 است. درواقع اگرچه ممکن است در نگاه اول، این خودروی سدان برقی چندان معامله بزرگی برای رقیبی مانند تسلا به‌حساب نیاید اما تسلا این شرکت چینی را به‌واسطه احتمال دانلود کدهای اتو پایلوت خودران این شرکت، متهم کرده است.

درواقع به خاطر اینکه Xpeng، سیستم موسوم به ایکس پایلوت را توسعه داده است، سیستم رانندگی نیمه خودران، درحال‌توسعه یافتن از طرف این شرکت است.

استارتاپ تازه‌وارد چینی، در سال 2015 وارد این صنعت شده و از همان وقتی‌که به‌قصد سودآوری و ماندن در این حرفه، کارش را شروع کرده است، توانسته به موفقیت خوبی برسد. یکی از بزرگ‌ترین سهامداران این شرکت، علی‌بابا چین بوده که 400 میلیون دلار را به این شرکت خودروسازی، تزریق کرده است. یک شرکت سرمایه‌گذاری از قطر و یک شرکت از ابوظبی دوبی نیز، هر یک مبلغ 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

حال باید منتظر ماند و دید که این شرکت تازه‌وارد چینی، چگونه می‌خواهد با محصولات خود به بازار ایالات‌متحده و دیگر کشورها وارد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا