مکمل بنزین
برگزیده‌هاتحلیلیخبر

قطعات خودرو جدید لئوپارد CS10، توسط ریگان خودرو به ایران رسید

چندی پیش بود که پایگاه خبری چرخان، اقدام به انتشار تصاویری از نسخه درحال آزمایش خودرو لئوپارد CS10 در ایران، کرد. در آن زمان هنوز بطور قطع معلوم نبود کدام خودروساز، قصد مونتاژ آن را دارد.

بدلیل کیفیت پایین تصویر، عذرخواهی میکنیم

اما به تازگی و باتوجه به اطلاعاتی که به خبرنگار چرخان ارسال شده، گویا شرکت ریگان خودرو قصد مونتاژ این خودرو را دارد. اکنون قصد داریم برای اولین بار در کشور، خبر ورود اولین سری از قطعات خودرو لئوپارد CS10 را به شما مخاطبان عزیز بدهیم.

لئوپارد متیو

ریگان خودرو بدلیل عدم توانایی ارسال قطعات و همچنین ورشکستگی شرکت زوتی چین، قصد دارد تا با تحویل 700 دستگاهی خودرو کوپا تا خردادماه سال آینده، محصول نه چندان جذاب لئوپارد را جایگزین خودرو کوپا کند. اما به هیچ عنوان، امکانات لئوپارد CS10 حتی با نمونه نیمه فول کوپا برابری نمی‌کند. کاش شرکت ریگان خودرو باتوجه به اینکه قصد جایگزین کردن محصولی با کوپا را داشت، محصول و کراس اوور لوکستر لئوپارد، یعنی متیو (Mattu) را به خط تولید خود می‌آورد.

اما فعلا در شرایط کنونی، این شرکت تنها تصمیم به مونتاژ مدل CS10 از محصولات برند لئوپارد را داشته و هنوز مشخص نیست که خودروهای دیگری از این برند وارد خط تولید ریگان خودرو خواهد شد یا خیر.

اما به ویژگی و مشخصات مدل CS10 بپردازیم. اما قبل از همه چیز، بهتر است بدانید که فعلا این خودرو با رینگ نسخه قبلی خود، در کارخانه ریگان خودرو دیده شده و هنوز مشخص نیست که به مرور زمان، رینگ نسخه جدید نصب خواهد شد یا خیر. ولی باتوجه به نسخه ای که قبلا برای تست و آزمایش وارد ایران شده بود، قصد معرفی این خودرو را داریم.

معرفی نسخه تولیدی

سال 2018 بود که شرکت خودروسازی چینی چانگ فنگ نمونه  بروزرسانی شده لئوپارد CS10 را در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش گذاشته و رونمایی کرد. البته نسخه‌ اولیه‌ این خودرو در سال 2014 معرفی شده بود. در نسخه جدید، میتوان تفاوت هایی مانند جلوپنجره، رینگها، طراحی کابین و داشبورد و… را دید.

اما این تفاوت‌ها، مانع تغییر اندازه بسیاری نشده و ابعاد طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4663، 1875 و 1700 میلی‌متر بوده و فاصله محوری آن نیز 2700 میلی‌متر است.

تاکنون CS10 در بازارهای جهانی، با دو نوع پیشرانه و با گیربکس اتوماتیک عرضه شده است. اولی یک موتور چهار سیلندر و با حجم حدودی 2 لیتری توربوشارژ است که با اتصال به یک گیربکس 6 سرعته، توانایی تولید 177 اسب بخار، قدرت و 250 نیوتون متر، گشتاور را دارد. مصرف سوخت ترکیبی نیز تقریبا 8.5 لیتر در 100 کیلومتر است که برای یک خودرو چینی در این ابعاد، عددی منطقی است. بهتر است بدانید این موتور که با کد 4G63 شناخته شده است، تکنولوژی شرکت میتسوبیشی را داشته و موتور مذکور قبلا در خودروهایی چون هنتنگ X7، دامای X7 و… که وارد ایران شده بودند نیز یکسان است.

اما موتور دومی که 1.5 لیتری توربوشارژ است، توانایی تولید 150 اسب بخار، قدرت را دارد. هنوز برای رسانه‌ها مشخص نیست که کدام پیشرانه برای مونتاژ در ایران، در نظر گرفته شده است. اما برخی شایعات، خبر از تولید نمونه 2 لیتری توربوشارژ را دادند.

آنطور هم که معلوم است، لئوپارد CS10 بدلیل کم بودن امکانات حتی در نمونه فول در چین، قرار است تا با همان نمونه‌ای که شرکت لئوپارد برای این خودرو تعریف کرده، وارد ایران شود.

از امکانات این خودرو در نسخه فول میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• شش ایربگ ایمنی
• سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
• سانروف
• ترمز دستی الکترونیکی به همراه اتوهلد
• سنسور نور و باران
• دوربین دید عقب به همراه سنسورهای هشدار موانع در قسمت عقب
• چراغ‌های روشنایی در روز
• سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
• سامانه استارت/استاپ
• تنظیم برقی صندلی راننده
• آمپر دیجیتالی
• و…

همان‌طور که مشاهده کردید، امکانات این خودرو، درحد کوپا نبوده و فقط درصورت ورود نسخه 2 لیتری توربوشارژ CS10 به ایران، می‌توان این خودرو را، خودرو متمایزی نسبت به سایر خودروهای این رده دانست. زیرا اکنون تقریبا همه محصولات موجود در این سگمنت، با موتور 1.5 لیتری توربوشارژ درحال عرضه هستند.هنوز بطور رسمی مشخص نیست که تولید این خودرو در ریگان خودرو کی آغاز خواهد شد. زیرا این شرکت هم اکنون بدلیل اینکه چندین دستگاه خودرو ناقص در خط تولید خود دارد، فعلا جایی برای قرار دادن CS10 در خط تولید ندارد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا