مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاتحلیلیخبر

لئوپارد CS10 با مشخصات و چهره قدیمی در ریگان خودرو مونتاژ شد

چندی پیش بود که پایگاه خبری چرخان برای اولین‌بار در کشور، ورود قطعات خودرو لئوپارد CS10 را خبر داد. همچنین باتوجه به اینکه، قبل از انتشار خبر قبلی، نسخه جدید و فیس لیفت این خودرو به تازگی برای انجام تست‌های تطبیقی و همولوکیشن وارد کشور شده بود، انتظار ورود همان نسخه را به بازار ایران داشتیم. اما هرچه زمان می‌گذرد، جزئیات جدیدتری نیز از نسخه تولیدی CS10 به گوش می‌رسد.

نسخه آزمایشی فیس لیفت CS10 در ایران

در جدیدترین تصاویری که بدستمان رسیده و باعث ایجاد تعجب ما نیز شد، این است که باتوجه به ورود نسخه فیس لیفت و بروزتر برای انجام آزمایش‌های مذکور، ولی نسخه تولیدی گویا همان مدل قبلی بوده که حدودا در سال 2016 رونمایی شده بود. در حالیکه ایرادات و انتقادات بسیاری به نسخه جدید این خودرو وجود دارد، اما چه برسد به نسخه قبلی…

البته در سال 96 هم یک نسخه از این خودرو برای انجام آزمایش‌های فنی وارد کشور شده بود که بدلیل بحرانی شدن وضعیت صنعت خودرو ایران، ریگان خودرو از واردات قطعات لئوپارد، عاجز ماند. اما اکنون که در زمستان 99 هستیم، ظاهراً شرکت ریگان خودرو توانسته با ترخیص برخی از قطعات لئوپارد از گمرکات، برای مونتاژ این محصول جدید آماده شود. حتی یک نسخه نیز تاکنون بصورت آزمایشی مونتاژ شده است.

اما قبل از همه چیز، بهتر است بدانید که ریگان خودرو بدلیل عدم توانایی ارسال قطعات و همچنین ورشکستگی شرکت زوتی چین، قصد دارد تا با تحویل حدود 700 دستگاهی خودرو کوپا تا خردادماه سال آینده، محصول نه چندان جذاب لئوپارد را جایگزین خودرو کوپا کند. اما به هیچ عنوان امکانات لئوپارد CS10 حتی با نمونه نیمه فول کوپا برابری نمی‌کند.

اما فعلا در شرایط کنونی، این شرکت تنها تصمیم به مونتاژ مدل قبلی CS10 کرده و هنوز مشخص نیست که نسخه جدید این خودرو وارد خط تولید ریگان خودرو خواهد شد یا خیر.

معرفی نسخه تولیدی

باتوجه به فهمیدن تولید نسخه قبلی لئوپارد CS10 در ایران، امکانات و برخی جزئیات این خودرو نیز تغییر خواهد کرد. البته این تغییر به رینگ، طراحی داشبورد، جلوپنجره و… منتهی می‌شود.

نسخه قبلی CS10 مانند نسخه جدید آن، تاکنون در بازارهای جهانی با دو نوع پیشرانه عرضه شده است. اولی یک موتور چهار سیلندر و با حجم حدودی 2 لیتری توربوشارژ است که با اتصال به یک گیربکس 6 سرعته، توانایی تولید 177 اسب بخار، قدرت و 250 نیوتون متر، گشتاور را دارد. مصرف سوخت ترکیبی نیز تقریبا 8.5 لیتر در 100 کیلومتر است که برای یک خودرو چینی در این ابعاد، عددی منطقی است. بهتر است بدانید این موتور که با کد 4G63 شناخته شده است، تکنولوژی شرکت میتسوبیشی را داشته و موتور مذکور قبلا در خودروهایی چون هنتنگ X7، دامای X7 و… که وارد ایران شده بودند نیز یکسان است.

اما موتور دومی که 1.5 لیتری توربوشارژ است، توانایی تولید 150 اسب بخار، قدرت را دارد. هنوز برای رسانه‌ها مشخص نیست که کدام پیشرانه برای مونتاژ در ایران، در نظر گرفته شده است. اما برخی شایعات، خبر از تولید نمونه 2 لیتری توربوشارژ را دادند.

از امکانات این خودرو در نسخه فول میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
• شش ایربگ ایمنی (نسخه فول)
• سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
• سانروف
• ترمز دستی الکترونیکی به همراه اتوهلد
• سنسور نور و باران
• دوربین دید عقب به همراه سنسورهای هشدار موانع در قسمت عقب
• چراغ‌های روشنایی در روز
• سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
• تنظیم برقی صندلی راننده
• و…

اما در نتیجه به بخش آخر رسیده و می‌فهمیم که نسخه قبلی CS10 که قرار است تا در ریگان خودرو مونتاژ شود، توانسته تا تنها 3 ستاره ایمنی از موسسه C-NCAP کسب کند که نتایج ضعیفی بنظر می‌رسد.

هنوز معلوم نیست که تولید نهایی این خودرو در ایران چه زمانی آغاز خواهد شد؛ زیرا باتوجه به اخبار واصله، تاکنون تعداد بسیار کمی از بدنه لئوپارد CS10 وارد کشور شده است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا