مکمل بنزین
برگزیده‌هاخبرداخلی

جک S5 فیس لیفت، بزودی توسط کرمان موتور عرضه میشود؛ تکرار داستان پس از پنج سال

درست پنج سال پیش بود که شرکت کرمان موتور برای اولین‌بار، نسخه اتوماتیک خودرو جک S5 را در ششمین نمایشگاه خودرو کرمان رونمایی کرد. البته در آن زمان، این شرکت نسخه فیس لیفت اس5 را رونمایی کرد؛ ولی بعدها این خودرو را با همان چهره نمونه قبلی و فقط با فرق اینکه متصل به گیربکس اتوماتیک بود، مونتاژ کرد.اما وقتی از شرکت کرمان موتور، در رابطه با عرضه نمونه قبل فیس لیفت می‌پرسیدید، احتمالا جوابی با مضمون اینکه سپر نسخه فیس لیفت، در طولانی مدت باعث ایجاد اشکالاتی در سیستم خنک‌کاری می‌شد را می‌شنیدیم.

ولی همان‌طور که در ابتدا این متن نوشته شده، اکنون شرکت کرمان موتور گویا قرار است تا پس از پنج سال، نسخه فیس لیفت S5 را دوباره رونمایی و سپس عرضه کند.البته صبح امروز بود که این شرکت، با انتشار عکسی در پیج رسمی اینستاگرامی خود، از عرضه این نسخه خبر داد.

اما انتشار این عکس، سبب شد تا برخی افراد به اشتباه احساس کنند که قرار است تا شرکت کرمان موتور، نسخه فول فیس لیفت جک S5 را وارد ایران کند. اما باتوجه به اطلاعاتی که رسانه چرخان بدست آورده، گویا نسخه جدید نسبت به قبل، تغییرات بسیار کمتر از آنی دارد که افکار عمومی، احساس کرده و یا حتی برخی رسانه ها نیز آن را منتشر کرده‌اند.

جک S5 سری دو که قرار است تا در ایران عرضه شود، تغییراتی مانند غربلیک فرمان، سپر جلو، چراغ روز، مه شکن ها، اضافه شدن محفظه خروجی تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، مانیتور لمسی و… را داشته است. حتی سامانه هایی مانند چهارچرخ متحرک، اتوپارک و سقف پانوراما، قرار نیست تا در نسخه مونتاژی در ایران، نصب شود. هم‌چنین برخی اعتقاد دارند که موتور S5 سری دو، از 2 لیتری توربوشارژ به 1.5 لیتری توربوشارژ GDi تغییر کرده است.اما با جستجوهایی، گویا احتمال تعویض موتور نیز قوی بوده و قرار است تا پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ، جایگزین موتور قبلی بشود. این پیشرانه جک S5 فیس لیفت، با اتصال به گیربکس 6 سرعته DCT، توانایی تولید 174 اسب‌بخار، قدرت و 251 نیوتن‌متر، گشتاور را دارد. این پیشرانه با کد HFC4GC1.6D شناخته می‌شود و همانطور که در جملات فوق نیز بیان شد، از سیستم تزریق مستقیم سوخت (GDi) پشتیبانی می‌کند. همچنین براساس منابع چینی، مصرف سوخت این پیشرانه نیز 8.6 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

بطور کلی امکانات خودرو جک S5 که قرار است تا به بازار ایران عرضه شود، به شرح ذیل است:

  • سیستم‌های ABS، EBD، ESP، HAC، BA و TCS
  • سانروف
  • دوربین دید عقب، به همراه سنسورهای هشداردهنده موانع در قسمت عقب و جلو خودرو
  • صندلی برقی راننده به همراه حافظه صندلی
  • گرمکن صندلی‌های ردیف اول
  • آینه تاشو برقی
  • سامانه HDC
  • تهویه مطبوع دوکاناله
  • اتولایت و دی‌لایت
  • چهار کیسه هوا (نسخه فول، دارای 6 ایربگ است)
  • و…

باز هم در پایان تاکید می‌کنیم، فعلا بصورت رسمی مشخص نیست جک S5 جدید که قرار است تا در بازار ایران عرضه شود، چه تغییراتی را به خود دیده و هم‌چنین با چه میزان افزایش قیمت نسبت به نمونه قبلی، بفروش خواهد رسید. حال فقط باید صبر کرد تا دید شرکت کرمان موتور، کی بصورت رسمی از این خودرو رونمایی خواهد کرد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا