مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

کانسپت uBox؛ چشم‌انداز سری Z تویوتا

تویوتا با همکاری یک تیم  دانشجویی از مرکز بین‌المللی دانشگاه کلمسون، کانسپت جدیدی به نام uBox را معرفی کرده است. طراحی کانسپت مفهومی uBox؛ دو سال به طول انجامیده و از نظر ظاهری یکی از خودروهای منحصر به فرد تویوتا خواهد بود و در آینده، به عنوان یکی از محصولات سری Z این کمپانی، عرضه خواهد شد.

toyota-ubox-concept1

ظاهر این خودرو از آن جهت منحصر به فرد بوده که در آن شاهد استفاده از سقفی منحنی و شیشه‌ای هستیم که با کمک چراغهای LED، زیبایی خاصی به درون خودرو می‌دهد. همچنین درب‌های uBox خودکار بوده و در طراحی قسمت‌هایی از بدنه آن؛ از ترکیب فیبرکربن، کامپوزیت و آلومینیوم استفاده شده است.

toyota-ubox-concept11

گنجایش سرنشینان و مقدار فضای موجود در داخل کابین uBox، با جابجایی صندلی‌ها تغییر می‌کند. اطلاعات uBox را می‌توان از فضای مجازی دانلود کرده و با استفاده از چاپگر‌های سه‌بعدی آن را تولید کرد!

toyota-ubox-concept

تویوتا اطلاعات اندکی درباره این خودرو منتشر ساخته و فقط الکتریکی بودن آن را تایید کرده است. در این مدل مفهومی، تمام اجزاء با استفاده از یک لپ تاپ کنترل می‌شود.

toyota-ubox-concept111

ساخت uBox حاصل یک پروژه منحصر به فرد به نام Deep Orange بوده و تویوتا معتقد است که با سرمایه‌گذاری مناسب بر روی ایده دانشجویان و استفاده از آنها، می‌توان به توسعه و انجام مطالعاتی درباره بازار، طراحی، مهندسی و ساخت خودروها پرداخت.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا