مکمل بنزین
اخبار روز خودروخبر

قیمت پژو 308 در بازار ایران چقدر خواهد بود؟

در ماه‌های انتهایی سال میلای گذشته بود که شرکت پژو از خودرو جدید 308 رونمایی کرد، نسل جدید پژو 308 با تغییرات و بروزرسانی‌های گسترده عرضه شده و در بازار اروپا به فروش می‌رسد.

آذرماه سال گذشته بود که خبر معرفی نسل جدید خودرو پژو 308 در میان سایت‌های خبری داخلی و خارجی منتشر شد. این مدل اصلاحات فراوانی دارد و در بخش‌های مختلف فنی و طراحی ارتقاء پیدا کرده است. از جمله این تغییرات می‌توان به کاهش 140 کیلوگرمی وزن خودرو اشاره کرد که در پایین آمدن مصرف سوخت آن نیز تاثیرگذار است.

تغییرات گسترده نسبت به مدل قبلی

مدل پایه پژو 308 به یک پیشرانه 1.6 لیتری با قدرت 115 اسب بخار مجهز شده، اما پژو 308 GT مدل قدرتمندتری است و توان پیشرانه این مدل به 220 اسب بخار می‌رسد. این خودرو در بازار اروپا رقیبی برای فولکس‌واگن گلف محسوب می‌شود اما قیمت پایه آن 15 هزار پوند است که 3 هزار پوند از گلف ارزان‌تر است. پژو 308 همانند گلف سطح آلودگی بسیار پایینی دارد و از عوارض جاده‌ای در اروپا معاف می‌شود.

یک خودرو خانوادگی ارزان قیمت

به جز مدل پایه، مدل‌های دیگر این خودرو میان 20 تا 30 هزار پوند قیمت دارند. با این حساب قیمت پژو 308 در ایران خیلی پایین نخواهد بود، البته هنوز ورود این خودرو به بازار کشور قطعی نشده اما احتمال رانده شدن پژو 308 در جاده‌های ایران خیلی دور از دسترس نیست.

قیمت پژو 308 در ایران

به هر شکل با محاسبه پوند حداقل 35 هزار تومان و قیمت میانگین 21 هزار پوندی برای پژو 308، بدون محاسبه تعرفه، عوارض و دیگر هزینه‌های اضافی، قیمت خالص پژو 308 در ایران بیش از 735 میلیون تومان خواهد بود. اما در صورت در نظر گرفتن تعرفه 100 درصدی، قیمت این مدل به بیش از 1.5 میلیارد تومان می‌رسد.

همانطور که گفته شد فعلا مشخص نیست که پژو 308 جدید وارد ایران می‌شود یا خیر، در حال حاضر موانع زیادی برای ورود این مدل به ایران وجود دارد اما در صورتی که پژو 308 را در ایران ببینیم، قیمت بسیار بالایی خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا