مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

AX7 پرو، محصول لوکس DFM با ایستا موتور مایوان به ایران می‌آید

پائیز سال گذشته بود که یکی از مقامات استان آذربایجان شرقی، از ساخت و راه اندازی یک کارخانه جدید خودروسازی در شهر جلفا این استان خبر داد. به گفته او آغاز روند تولید محصول جدید این کارخانه در بهار سال 1400 خواهد بود، حال گویا هم اکنون روند جذب سرمایه برای این بخش خصوصی نیز آغاز شده است.

قبل از این اعلام شده بود که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت سبلان خودرو مایوان قرار است تا خط تولید محصولات سواری را ایجاد کند؛ که بالاخره صبح امروز معلوم شد این خبر صحت داشته و شرکت ایستا موتور مایوان، مأمور به تولید برخی از محصولات برند DFSK را دارد. این‌گونه که منابع آگاه به رسانه چرخان اطلاع دادند، قرار بود تا شرکت ایستا موتور مایوان در ابتدا خودرو دانگ فنگ SX5 را مونتاژ کند که به دلیل جلو بودن و سرعت داشتن شرکت خودروسازی فردا در تولید SX5، ایستا موتور از تولید این خودرو جا مانده است.

در همین راستا گویا قرار است تا جدیدترین محصول دانگ فنگ که تابحال عرضه رسمی اش نیز در چین نیز آنقدر سریع نبوده، به ایستا موتور مایوان بیاید. این خودرو که بقولی همان فیس لیفت دانگ فنگ AX7 بوده، در بازارهای جهانی با نام AX7 PRO شناخته می‌شود.

البته قبل از پرداختن به مشخصات این خودرو، بهتر است بدانید که شرکت مذکور روند جذب سرمایه برای آغاز تولید این خودرو آغاز کرده و درصورت موفقیت، بزودی مونتاژ این خودرو در جلفا آغاز خواهد شد.

معرفی

AX7 پرو مانند سدان جدید شرکت بهمن موتور که D53 نام دارد، تحت برند آئولوس در دانگ فنگ شناخته شده و در چین نیز بفروش می‌رسد. AX7 پرو که در اواخر سال 2020 میلادی در چین رونمایی شد؛ در اصل نمونه فیس لیفت شده دانگ فنگ AX7 است. البته بهتر است بدانید که همچنان هردو خودرو فعلا در کنار هم و در قالب تیپ بندی در حال فروش بوده و یکی از خودروهای جذاب برند DFSK محسوب می‌شوند.

آنطور که برخی منابع ذکر کرده‌اند، AX7 پرو با 3 نوع موتور 1.4، 1.5 و 1.6 لیتری از نظر حجم در بازار چین عرضه میشوند. البته در نمونه 1.6 لیتری توربوشارژ، قدرت تولیدی براساس تیپ‌های انتخابی، متفاوت است. باتوجه به اینکه هنوز مشخصات نسخه مونتاژی در ایران برما مسجل نشده و موتور 1.6 لیتری توربوشارژ که بیشتر در کشور چین در حال عرضه است، تنها به معرفی این موتور میپردازیم.

AX7 پرو با موتور 1.6 لیتری توربوشارژ با اتصال به یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته، توانایی تولید 167 الی 170 اسب بخار، قدرت و 245 الی 250 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

از امکانات مهم دانگ فنگ AX7 پرو در نمونه فول، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کروز کنترل هوشمند
  • دسته دنده مشابه محصولات لوکس گروه PSA
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • ترمز دستی برقی و اتوهولد
  • دوربین 360 درجه
  • رادار بین خطوط و نقاط کور
  • جک برقی صندوق عقب، به همراه سنسور پایی
  • آمپر دیجیتالی
  • سقف پانورامیک
  • رادار تابلوخوان
  • مانیتور لمسی 10 اینچی
  • و…

همانطور که لیست امکانات را مطالعه کردید، این خودرو به همراه طراحی زببایی که دارد، قطعا اگر با قیمت مناسب در ایران عرضه شود، می‌تواند موفقیت جدیدی را در ابتدا برای شرکت ایستا موتور مایوان پدید بیاورد. در ضمن بهتر است بدانید که AX7 پرو در بازارهای حهانی با قیمتی در حدود 90 هزار الی 135 هزار یوآن دارد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا