مکمل بنزین
گزارشخبر

ورود پرقدرت دیار خودرو به بازار با محصولات جدید!

روز دوشنبه بود که بواسطه حضور معاون قضائی دادستان کل کشور در خطوط تولیدی شرکت دیارخودرو، از خط تولید خودرو جدید سوئست DX3 بهره‌برداری شد. در این مراسم که از برنامه‌های شرکت دیار خودرو گلپایگان هم سخنانی به میان آمد، شرکت مذکور از برنامه‌ریزی جهت تولید محصولی دیگر از برند سوئست یعنی خودرو DX7 گفت.

آنطور که گفته شد، گویا قرار است تا فروش بایک X25 هم برای اولین بار توسط خود این شرکت آغاز شود. قبل از این، به نوعی دیارخودرو مسئول مونتاژ خودرو بایک X25 و D20 بوده و خدمات فروش را نیز شرکت ایرانیان بایک بین‌الملل انجام می‌داد. اما اکنون کلیه مراحل از جمله تولید و فروش، توسط دیارخودرو انجام خواهد شد.

درحاشیه این مراسم که جلسه‌ای نیز با حضور افرادی مانند استاندار استان اصفهان، ریاست سازمان صنعت و معدن استان اصفهان، معاون قضائی دادستان کل کشور، دادستان تهران و مدیران شوررای تامین و ستاد تسهیل استان برگزار شد، معاون قضایی دادستان کل کشور در آیین راه‌اندازی مجدد شرکت دیار خودروی گلپایگان گفت: قوه قضائیه بیش از دو سال است که در حوزه حمایت از سرمایه گذاری و تولید ورود کرده و اجازه نداده است که هیچ کارخانه‌ای تعطیل و کارگری بیکار شود.

سعید عمرانی افزود: قوه قضائیه در یک سال گذشته از بیکاری ۱۰۰ هزار نفر هم جلوگیری کرده و این تعداد هر روز بیشتر می‌شود. استاندار اصفهان نیز بیان کرد که بزرگترین مشکل دیارخودروی گلپایگان بدهی بانکی و سود مرکب تسهیلات معوقه بود که با همکاری قوه قضائیه و دولت بسیاری از آن‌ها مرتفع شد و برخی مشکلات چک‌های معوقه را هم قوه قضاییه پیگیری می‌کند.
مدیرعامل دیار خودروی گلپایگان هم با بیان اینکه باعقد قرارداد با شرکت ساینوچین و رونمایی از خودروی DX3 که محصول شرکت سوئیست چین و طراحی شرکت پنین فارینای ایتالیاست، افزود: توانستیم پس از یک سال، قطعه خریداری کنیم و وارد چرخه تولید شویم. محمدتقی حسن خانلو افزود: شرکت ساینوی چین در این قرارداد متعهد به تامین ۲۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو برای شرکت دیار خودرو شد.

وی گفت: در مرحله اول سالانه بیش از ۲ هزار دستگاه خودرو سوئیست تولید می‌شود و این میزان ظرف ۲ سال و در مرحله‌های بعدی به ۶ هزار دستگاه افزایش می‌یابد. ایشان همچنین داخلی سازی قطعات این خودرو را در مرحله اول ۲۰ درصد و در مراحل بعدی ۵۰ درصد بیان کرد و گفت: با راه اندازی خط تولید این خودرو، برای ۲ هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

اما جدا از سخنان این افراد، بهتر است بدانید که ظرفیت تولید این شرکت بیش از 80 هزار دستگاه به صورت سالانه بوده و خطوط تولید آن در کارخانه‌ای به وسعت 140.000 متر مربع با فضای تولیدی بالغ بر 60.000 متر واقع در شهر گلپایگان استان اصفهان است.

اما شرکت دیارخودرو ضمن ارائه اهداف و برنامه‌ها، از خریداری یک مگاپلتفرم خبر داده و از طراحی یک کراس اوور و MPV برروی آن پلتفرم سخن گفت. البته اگر یادتان باشد، در سال گذشته پایگاه خبری چرخان اقدام به انتشار تصاویری از یک خودرو که براساس فورد کوگا ساخته شده بود را کرد. با رونمایی این خودرو در محوطه داخلی کارخانه، ادعا و تصویر سایت چرخان مبنی‌بر مالکیت شرکت دیارخودرو بر این خودرو، صحت یافت.

در روزهای آینده به جزئیات بیشتری از این خودروساز تازه از مشکلات رهایی یافته، خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا